۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۱۴۴۳
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با اداره کل امورعشایری استان برای تعلیق کوچ عشایر این شهرستان جهت جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی هماهنگی لازم انجام شده است.

 محمدصادق پورمهدی، در جلسه ستادهماهنگی جلوگیری از بیماری تب برفکی در شهرستان اهر با اشاره به شیوع این بیماری در این شهرستان گفت: همه ادارات و نهادها ملزم به همکاری با این ستاد در جهت پیشگیری از این بیماری هستند و با هر مسئول اداره ای که در این جهت تعلل کند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی، تلاش در جهت حل مشکلات مردم و خدمتگزاری به آنها را وظیفه دولتمردان برشمرد و افزود: همه باید همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و فرمانداری داشته باشند و با حضور هماهنگ در روستاها نسبت به درخواست دامداران از جمله دفن بهداشتی لاشه‌ها، میکروب‌زدایی و ضدعفونی مراکز نگهداری دام و تمامی تمهیداتی که نیاز به امکانات و تجهیزات ادارات مختلف باشد انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تنها محل درآمد روستائیان از محل نگهداری دام و فروش فرآورده‌های آنها می‌باشد خطاب به کلیه دست اندرکاران تأکید کرد؛ در اسرع وقت اقدامات اساسی در این راستا انجام دهند.

وی، افزود: بالغ بر 60 هزار واکسن برای شهرستان اهر تأمین شده و مابقی نیز با هماهنگی انجام شده به زودی برای واکسیناسیون دام منطقه انجام می‌شود.

پورمهدی، گفت: در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص این بیماری تمامی ادارات مرتبط همکاری لازم را با فرمانداری داشته باشند.

بر اساس این گزارش؛ از چند روز پیش بیماری تب برفکی در منطقه ارسباران آذربایجان‌شرقی شایع شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر