وی افزود: تاکنون شرکتهای عرف ایران، پیک بادپا، مطالعات جامع ترافیک و نمایندگیهای ستاد معاینه فنی به بخش خصوصی واگذار شده است، اما در مورد شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادله کارشناسی خود را در مخالفت با ادغام در سازمان ترافیک، به شورای شهر ارائه خواهیم کرد.
تشکری هاشمی تاکید کرد: کار کارشناسی در قبال تصیمات تازه وظیفه ماست و در نهایت تصمیمگیری درباره سرنوشت شرکت کنترل کیفیت هوا حق شورای شهر تهران است.
به گزارش ایسنا، روز گذشته و در جریان بررسی لایحهای که شهرداری تهران در مخالفت با ادغام دو شرکت کنترل ترافیک و کنترل کیفیت هوای تهران ارائه کرده بود، برخی اعضای شورای شهر بر ضرورت ادغام این شرکتها در سازمان ترافیک شهرداری تهران تاکید کردند. اما از آنجا که ماهیت شرکت کنترل کیفیت هوا زیست محیطی بوده و ارتباط مستقیمی با ماموریتهای ترافیکی ندارد، این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای عمران و برنامه و بودجه شورا برگشت تا هفته آینده برای آن تعیین تکلیف نهایی شود.
البته اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز بار دیگر بر مصوبه قبلی خود مبنی بر ادغام شرکت کنترل ترافیک تهران در سازمان ترافیک پافشاری کردند.