۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۰۹۶۱
حملات سایبری گسترده بر پایه تبلیغات، بی‌بی‌سی، نیویورک‌تایمز و MSN را هدف قرار داد. احتمال آلوده شدن میلیون‌ها نفر به باج افزارها در سراسر جهان وجود دارد.
 این حمله که موفق شده است تا سامانه‌های امنیتی بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی آنلاین را پشت سر بگذارد، کاربران اینترنتی بسیاری را در معرض خطر حمله باج افزارها قرار داده است.
بسیاری از شبکه‌های خبری و وبگاه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی، نیوزویک، نیویورک‌تایمز و MSN طی چند روز گذشته هدف تبلیغات آلوده قرار گرفته که به اعتقاد برخی کارشناسان امنیتی بزرگ‌ترین کمپین بدافزارهای تبلیغاتی طی دو سال گذشته بوده است. کارشناسان امنیتی معتقدند حجم بالایی از رایانه‌ها بعدازاین حمله به بدافزارهایی آلوده شده‌اند که ممکن است محتوی باج افزارها باشند؛ ازاین‌رو شرکت‌های امنیتی باید هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام کنند.
البته کارشناسان امنیتی در گزارش‌های خود مدعی هستند که مقصر اصلی این ماجرا، وبگاه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی نیستند، چرا که در حقیقت این بدافزارها ابتدا شرکت‌های بزرگ تبلیغات آنلاین را هدف قرار داده و بعد از آن وبگاه‌های پخش کننده تبلیغات نظیر بی‌بی‌سی به واسطه پخش تبلیغات آلوده، به بدافزار آلوده شده‌اند.
شرکت امنیتی ترند میکرو نیز در گزارشی دراین‌باره از آلوده شدن شبکه‌های بزرگ تبلیغاتی نظیر گوگل دابل کلیک (Google's DoubleClick)، روبیکون (Rubicon)، ای او ال (AOL) و اپ نکسوس (AppNexus) خبر داد و اعلام کرد که کارشناسان ترند میکرو در حال همکاری با شرکت‌های آلوده به بدافزار برای حل این مشکل هستند.

منبع: سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر