۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۰۹۰۸
اداره کل پدافندغیرعامل استان مازندران
چهارمین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان مازندران با حضور اعضاء در سالن شماره 2 استانداری مازندران برگزارشد.

برگزاری چهارمین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان مازندران


چهارمین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان مازندران با حضور اعضاء در سالن شماره  2  استانداری مازندران برگزارشد.

یونسی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی ضمن تقدیر از زحمات کلیه اعضا در کسب رتبه برتر طی سال 94 را حاصل مجاهدت همه ی دبیران و مدیران حوزه پدافندغیرعامل دانست. وی ارائه برنامه های سال 95 را بسیار مهم دانست و بر اجرای جدی الزامات پدافندغیرعامل تاکید کرد.

جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل با اشاره به بحران سیل سال 92 غرب استان رایک زنگ هشدار دانست و با  تاکید بر شناسایی و احصاء آسیب پذیری  های سازمان ها برنامه ریزی موثر برای کاهش آنرا یک ضرورت بر شمرد و بر اهتمام جدی آن در سطح کارگروه ها تاکید کرد.

یونسی استفاده از تجارب سایر کشورهایي که شباهتهايی با استان ما دارندرا مفيد دانست و تاكيد نمود موضوع از سوی کارشناسان مركزمورد بررسي وبه همه دوستان  ارائه گردد.وی با تاکید بر مخاطرات فضای مجازی  وضمن تشکراز زحمات انجام شده در حوزه آموزش در پدافندغیرعامل گفت این موضوع باید همچنان استمرار داشته باشدو از زحمات صدا و سیما در اطلاع رسانی حوزه پدافندغیرعامل بویژه در انتخابات تشکر نمودند. ايشان باتوجه به سابقه آنفلوانزا پرندگان درتابستان سال جاری در مرغ بومی استان گفت اقدام بسیار خوبی برای کنترل و مقابله با این بیماری انجام شد .لذا کارگروهها باید پیش بینی های لازم را برای مقابله با این موضوعات انجام بدهند.

نبوی مدیرکل پدافندغیرعامل ضمن تسلیت ایام سوگواری صدیقه طاهره سلام الله علیها از زحمات کلیه کارگروهها و کمیته های شهرستانی تقدبر کرد و گزارشی از عملکرد سال 94 ارائه نمود .وی ضمن برشماری برخی از اقدامات پدافندغیرعامل استان انجام 404 برنامه شاخص و محوری در هفته پدافندغیرعامل در استان مازندران را بالاترین برنامه در سطح کشور دانست و خاطر نشان کرد همین برنامه ها که با همت همه ی کارگروه ها و کمیته ها برگزار گرديد موجبات کسب رتبه برتر در سطح کشور شد.دبیر شورای پدافندغیرعامل استان وضیعت ساخت کالبدی در استان را جای بحث دانست و گفت یکی از برنامه ها درسال آتی سامان بخشی به حوزه ساخت وساز است.وی ایجاد خانه ها ی هلال و مدیریت بحران روستایی را طی تفاهم نامه چهارجانبه بعنوان یک اقدام ویژه درسطح کشور دانست که بین ادارات پدافندغیرعامل ، مدیریت بحران ،دفتر روستایی و جمعیت هلال احمر استان منعقدشد.

ايشان صدور11 مجوز بند الف ماده 215 قانون برنامه پنجم را برای طرحهای توسعه استانی یکی از اقدامات مهم اداره کل پدافندغیرعامل دانست و خاطر نشان کرد با انجام این طرحها سطح اقدامات به آستانه مورد انتظار برسد.نبوی در ادامه برنامه هاي  محوری استان مازندران در سال 95 را تداوم دوره هاي آموزش تخصصي،رزمايش ها،همايش،طرحهاي عمراني و زير ساختي و اصول فني ومقاوم سازي و مبحث 21مقررات ملي ساختمان ،ساماندهي تيمهاي مقابله در شرايط اضطرارو همچنين برنامه هاي متنوع در هفته پدافندغيرعامل در این حوزه دانست و بر اهتمام جدی در راستای اجرا یی شدن این برنامه ها برای کاهش آسیب پذیری در سطح استان تاکید کرد.

مقدسی مدیرکل صدا وسیماي مرکز مازندران ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته علی رغم کمبود بودجه در راستای کسب رتبه برتر در کشور ، از همکاری صدا و سیمای مرکز مازندران برای  تدوین برنامه پدافندغیرعامل درآینده خبر داد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر