۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۸۷۳
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: چرا ریاست جمهوری دستور بررسی و اقدام موثر با مسائل موجود را نمی‌دهد؟
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس با تسلیت ایام جانسوز شهادت فاطمه زهرا(س) و فوت آیت‌الله طبسی، گفت: ما در ایام حساس و عجیبی زندگی می‌کنیم که مسئولین کشور راه بازی با الفاظ و فرار از پاسخگویی را به جای خدمت بی‌منت و صداقت با ملت و پاسخگویی وعده‌های خود انتخاب کرده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها در ادامه گفت: بی‌دقتی در شرایط امروز آینده سختی را در برابر ما قرار خواهد داد. امروز در کشور به بهانه عبور از تحریم و ضرورت سرمایه‌گذاری خارجی غوغایی برپا است. در پس رفت و امدهای مکرر مسئولین و رسانه‌‌ها، غارت ملی زیرساخت‌های کشور به صورت یک فاجعه بزرگ برای مردم ایران در حال شکل‌گیر است.

وی در ادمه اضهار داشت: با محرم شمردن دستگاه‌های نظارتی و آنگاه مسئولان مربوطه، توسط برخی افراد موثر دولت، اخبار رسیده از این جریانات حکایت از وقایع خطرناک و خانمانسوزی دارد. اگر تا دیروز راجع به فساد قراردادهای نفتی از جمله کرسنت در دهان‌ها عنوان می‌شد امروز ساخت و محتوای تنظیم در قراردادهای جدید نفتی انجام شده که ده‌ها و صدها آلودگی قراردادهای نفتی را رقم خواهد زد.

زاکانی ادامه داد:  در کنار این بستر آلوده به فساد که با مشورت افراد و گروه‌های وابسته به دستگاه‌های جاسوسی غربی فراهم شده ساختارهای مکملی وجود دارد مانند باشگاه نفت و غیره که توسط وزیر محترم نفت شکل گرفته است که به واسطه آن پورسانت بگیران قراردادهای کلان کشور صاحبان املاک و دارایی ملت شده و سرمایه‌های کشور را به ثمن بخت به بیگانگان به فروش می‌رسانند.

نماینده مردم تهران گفت:  ملت رشید ایران در طی 12 سال نوکری شما در مجلس هشدارهایی درباره فساد برخی مسئولین عنوان کردم که درستی همه آنها بدون استنثنا در دادگاه‌ها و مراجع قانونی کشور معلوم شد. امروز هشدار می‌دهم به دولت محترم که فعالیت برخی باندها برخلاف قوانین و سیاست‌های مصوب کشور است و به دنبال غارت اموال و دارایی‌های کشور هستند.

وی در ادامه بیان کرد: چرا ریاست جمهوری دستور بررسی و اقدام موثر با مسائل موجود را نمی‌دهد؟ چرا در روند ادامه خطرناک موجود هزاران میلیارد پول به جیب این  شبکه‌های پورسانت بگیر واریز می‌شود این درحالی است که اکثر ملت ایران در تنگنای اقتصادی بسر می برند و در ادامه این روند آینده جوانان این مرزو بوم تباه می‌شود و اقتصاد کشور و انقلاب اسلامی آسیب می‌بیند. آقای رئیس جمهور محترم چرا دستور برخورد با سودجویان و مفاسد اقتصادی را نمی‌دهید؟ فساد خوب و بد ندارد فساد این دولت و آن دولت نمی‌شناسد و همه ما خواستار برخورد قاطع با همه مفاسد و همه جریانات سیاسی در همه دولت‌های گذشته هستیم.

زاکانی در ادامه خاطر نشان کرد: جناب آقای هاشمی باید پاسخگوی نهادینه شدن فساد در 8 سال دولت سازندگی باشد باید پاسخگوی به رسمیت بخشیدن به میل‌هاو سودجویان مسئولان منتسب به خود و چشم پوشی از مفاسد باشد. آقای خاتمی باید بگوید چرا فسادهای چند ده هزار میلیارد تومانی در دولت ایشان رقم خورد و ایشان سکوت کرد و کشور هنوز گرفتار این مفاسد است. جناب آقای احمدی نژاد باید پاسخ دهد که چرا از مسئولان فاسد دولت‌های گذشته استفاده کرده است و سبب ظلم به ملت گردید و چرا از عناصر فاسد دفاع نمود چرا به دغدغه اصولگرایان و توجهات آنها بی‌توجهی نمود . 

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقای روحانی باید پاسخ دهد که چرا برخی از عوامل مفسد 24 سال قبل را بکار گرفته است ما مسئولان آلوده نمی‌خ واهیم و الحمدالله اکثر مسئولان کشور پاک و خادم هستند چرا بخاطر باندهای قدرت و ثروت آبروی مسئولان کشور را می‌برید و امید مردم را از آنها می‌گیرید.

 وی اظهار داشت: البته با توجه به اعلام سخنگوی محترم دولت در شکایت به سخنان این جانب که اقدام به روشنگری پیرامون مفاسد کشور نمودند بنده از این شکایت استقبال نموده و امیدوارم رسیدگی در دادگاه چهره واقعی فاسدان را در کشور برای مردم معلوم نماید و امیدوارم که مورد محبت دولت در پس گرفتن شکایت نشوم تا به مردم بگویم که نزدیکان رئیس جمهور در پس این بنگاه‌ها در کشور چکار می‌کنند. 

زاکانی خاطرنشان کرد: به نظر امروز ما نیازمند انقلابی به پیروی از حضرت امام و شهدای انقلاب عزیز هستیم و باید به تبعیت از رهبر فرزانه برای رفع ظلم، فساد، تبعیض و ضعف در جامعه بپاخیزیم که انشاءالله مسئولان به پشتوانه ملت و پیروی از رهبر انقلاب اسلامی به این مهم خواهند پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر