۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۲۰۸۴۷
شرکت امنیتی کاسپراسکی موفق به شناسایی یک تروجان خطرناک شده که تهدیدی جدی برای 60 درصد از گوشی ها و تبلت های مجهز به سیستم عامل آندروید محسوب می شود.
این تروجان که تریادا نام دارد از پیچیدگی فراوانی برخوردار است که مشابه با بدافزارهایی است که برای آلوده کردن سیستم عامل ویندوز عرضه می‌شوند.

کاربران نسخه 4.4.4 آندروید و پایین تر از آن در برابر این تروجان خطرناک آسیب پذیر هستند. کاسپراسکی معتقد است که این تروجان توسط جانیان سایبری بسیار حرفه ای طراحی شده است و هدف از عرضه آن سرقت از کاربران در زمان خریدهای آنلاین درون برنامه ای و انواع اطلاعات دیگر است.

این شرکت معتقد است در حالی که اکثر تروجان های طراحی شده برای آلوده کردن گوشی ها و تبلت های آندرویدی چندان سطح بالا نیستند، تهدید جدید از نظر فنی پیچیدگی های فراوانی دارد و لذا کاربران باید از بارگذاری برنامه های مختلف از منابع ناشناس جدا خودداری کنند. زیرا ممکن است این تروجان در برنامه های ظاهرا قانونی و بی خطر مخفی شده باشد.

کاسپراسکی افزوده که پیچیدگی تریادا ثابت می کند که جانیان حرفه ای سایبری درک عمیقی از پلاتفورم های همراه دارند و نباید تصور کرد که می توان به راحتی از این نوع خطرها در امان ماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر