۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۰۷۸۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهمترین چالش وتهدید سیستم بانکی در حوزه فن آوری اطلاعات حملات سایبری است.
محمود مومن نسب ظهر شنبه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل افزود: خطرناکترین تهدیدات نظام بانکی تهدیدات فیزیکی، اقتصادی و سایبری در حوزه فن آوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه تجهیز پایگاه اینترنتی وفنآوری اطلاعات به ابزارهای پیشرفته ونظارت مستمر بر کاربران سایت انفور ماتیک منطقه از جمله راهکارهای مقابله با حملات سایبری است، اظهار داشت: انتخاب افراد امین برای مشاغل حساس، پیش بینی ژنراتور برای استفاده در مواقع بحران، برگزاری مانورهای رزمایشی و برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی برای کارکنان در حوزه پدافند غیرعامل از مهمترین راهکارهای مقابله با حملات سایبری در سیستم بانکی است.

مومن نسب بر مسئولیت پذیری تک تک کارکنان و  ضرورت همکاری جمعی در بحث پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: تقویت وبروز رسانی زیر ساختهای در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری، بر نامه ریزی برای افزایش ضریب امنیتی سایت پشتیبان و ارتقاء امنیت در سطح شعب بانکها با تهیه و نصب سیستمهای امنیتی بسیار ضروروی است.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از عملکرد سیستم بانکی در فضای مجازی انجام می شود، تصریح کرد: ارتقای پایداری در ارائه خدمات مستمر  و در نظر گرفتن ملاحظات پدافند غیرعامل برای مجموعه بانکها یک موضوع  اساسی و مهم است.

مومن نسب با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری " اگر پدافند غیرعامل نباشد تمام دستاوردها و فعالیت های جامعه در یک نصف روز از بین می رود".

وی افزود: هدف پدافند غیرعامل اداره جامعه قبل از وقوع هر تهدید وخنثی سازی تهدیدات است.

 دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه رسالت و اولویت های این حوزه برنامه ریزی پیشگیرانه برای صیانت وحفاظت از جان، صیانت وحفاظت از منابع و تاسیسات است، تصریح کرد: صیانت از تجهیزات واماکن وهمچنین صیانت وحفاظت از تمامیت ارضی و سیاست های اقتصادی کشور در مواقع بحران از برنامه های پدافند غیر عامل است.

مومن نسب فناوری اطلاعات وامنیت شبکه در سیستم های بانکی را از اساسی ترین و مهم ترین موضوعات پدافند سایبری عنوان کرد و گفت: تهدیدات سایبری نامرئی هستند و باید بانکها به صورت مستمر تحت تدابیر حفاظتی و مراقبتی باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان افزود: بانک تجارت استان در بین شبکه بانکی استان یکی از بانکهای پیشرو در پیگیری مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر