۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۰۷۴۳
فاکس نیوز گفت هکرهای ایرانی به سیستم کنترل یک سد کوچک آمریکا در دویست مایلی شمال نیویورک نفوذ کرده اند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت زیرساخت های آمریکا هدف حملات رایانه ای هکرهای ایرانی است.

«لائورا اینگل» خبرنگار شبکه فاکس نیوز در گزارشی گفت گزارش جدید روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نشان می دهد هکرهای ایرانی به سیستم کنترل یک سد کوچک آمریکا در دویست مایلی شمال نیویورک نفوذ کرده اند. این سد کوچک «بومن اونیو» نام دارد و برای کنترل و مهار سیلاب های مورد استفاده قرار می گیرد.

«جِیمز کلاپر» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا اوائل امسال در نشست کنگره آمریکا گفت ایران بسیار تهاجمی و کاملا غیرقابل پیش بینی است. 

وی گفت ایران بیش از پیش توانایی های خود را در بخش سایبری توسعه خواهد داد.

کلاپر افزود ما شاهد تهدیدات بازیگران مختلف از جمله دولت ها بوده ایم که تلاش می کنند اهداف گسترده ای را هدف قرار دهند و در میان این گروه می توان به تلاش های روسیه و چین اشاره کرد. همچنین طرف هایی وجود دارند که از توانایی های تکنیکی کم تری برخوردارند اما بسیار با جدیت برای ضربه زدن به آمریکا تلاش می کنند که می توان به ایران و کره شمالی اشاره کرد.

خبرنگار شبکه فاکس نیوز گفت حمله سایبری به سیستم کنترل یکی از سدها در آمریکا در شرایطی علنی شده است که گزارش جدیدی نشان می دهد که تأسیسات و سیستم های تولید برق آمریکا به شدت آسیب پذیر است. این گزارش ها نشان می دهد هکرهای خارجی در ده سال گذشته ده ها بار به سیستم های مراکز تولید و انتقال برق، سیستم حمل و نقل عمومی، کسب و کارهای مختلف و بخش های نظامی در آمریکا نفوذ کرده اند. 

خبرنگار شبکه فاکس نیوز در پایان گفت هکرهای ایرانی از جمله هکرهایی هستند که تلاش کرده اند وارد سیستم های تولید و توزیع انرژی در آمریکا بشوند. اف بی آی هم دسامبر گذشته به بخش تولید و توزیع انرژی برق در آمریکا هشدار داد گروهی از آی پی مستقر در ایران استفاده می کند بخش انرژی برق آمریکا را هدف قرار دهد.

لائورا اینگل خبرنگار شبکه فاکس نیوز در پایان گزارش خود گفت هکرها در تلاش خود برای نفوذ به سیستم کنترل یک سد در شمال نیویورک موفق نشدند کنترل این سیستم را به دست بگیرند اما گفته شده است که توانسته کار سیستم کنترل این سد را مختل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر