۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۱۶
مدیر مرکز پیشگیری و بحران شهرداری قم گفت: از مصادیق بارز جلوگیری از ایجاد مخاطرات جدید می‌توان به تهیه پیوست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قبل از اجرای پروژه‌های شهری اشاره کرد.
مدیر مرکز پیشگیری و بحران شهرداری قم گفت: براساس چارچوب اجرایی سند کاهش خطرپذیری جهانی که سال گذشته در شهر کشور ژاپن تدوین و مصوب شد باید ضمن انجام اقدامات لازم به منظور کاهش آسیب پذیری‌های مخاطرات موجود در شهرها از ایجاد مخاطرات جدید جلوگیری شود.

وی افزود: توسعه شهری در قم با سرعت زیاد ادامه دارد اما لازم است تا همگام با این سرعت برنامه‌های لازم به منظور کاهش خطرپذیری نیز صورت بپذیرد.

علی‌اکبر رحیمی خاطرنشان کرد: از مصادیق بارز جلوگیری از ایجاد مخاطرات جدید می‌توان به تهیه پیوست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قبل از اجرای پروژه‌های شهری اشاره کرد.

وی گفت: بنابراین لازم است تا تفکر و نگرش پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران به حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری تسری یابد و در همین راستا مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم تلاش کرده تا نگرش صرفا مقابله گرایانه و پس از وقوع حادثه را تغییر داده و توجه مسوولان، مدیران و کارشناسان در حوزه‌های مختلف را با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی به حوزه پیشگیری و قبل از وقوع رخداد معطوف کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر