۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۰۴۶۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون 250 هزار نفرساعت برنامه‌های آموزشی پدافند غیرعامل در استان برگزار شد.
محمود مؤمن‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران برگزاری برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال 94 را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: پدافند غیرعامل وظیفه سیاست‌گذاری، نظارت، برنامه‌ریزی، آموزش، آینده‌نگری و آینده‌پژوهی را دارد که این وظایف در قالب ارائه آموزش‌های متفاوت با رویکرد عمومی و تخصصی برگزار شد.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای سال 93 تاکنون بیش از 250 هزار نفر ساعت آموزش‌های عمومی، تخصصی و کاربردی در قالب دوره، کلاس، همایش و سمینار برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این کلاس‌ها را ارتقاء سطح آمادگی و مهارت گروه‌های هدف، دانست و افزود: آشنایی با مبنای اصول و الزامات عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل، نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل در بین ستوه اداری، دستگاهی و کارشناسی از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است، ضمن اینکه با هماهنگی کمیته علمی و نخبگی مجموعه کارگروه‌ها و قرارگاه‌های پدافند غیرعامل در حال تدوین برنامه استان در سال آینده هستیم.

این مسئول با اشاره به چاپ کتاب پدافند غیرعامل مدیریت بحران در مدارس گفت: این کتاب در دو هزار نسخه چاپ و در مدارس و دستگاه‌های استان توزیع شد.

مؤمن‌نسب بیان کرد: هم‌اکنون در حال تدوین دو کتاب حوزه پدافند غیرعامل «با عنوان آنچه در مورد پدافند غیرعامل باید بدانیم» و کتاب «پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش» هستیم که در آینده نزدیک این کتاب‌ها چاپ و توزیع می‌شود.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل به بحران کمبود آب اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی و افت ذخایر آبی می‌طلبد در خصوص مدیریت صحیح منابع آب در بخش‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و شرب اقدامات لازم انجام شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری برخی رسانه‌های استان گفت: عملکرد برخی رسانه‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل خوب و مطلوب بود اما برخی رسانه‌ها نسبت به برنامه‌های پدافند غیرعامل بی‌توجه بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر