۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۰۳۹
اداره کل پدافندغیرعامل استان مازندران
سومین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان با حضور معاون بسیج و امور استانها سازمان پدافندغیرعامل کشورصبح روز شنبه مورخ 10/11/1394 در سالن شماره 2 استانداری مازندران برگزار شد.

سردار حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در دفاع از آب و خاک این کشور گفت:در دویست سال گذشته هرگاه جنگی اتفاق افتاد بخشی از خاک این سرزمین جدا شد بگونه ای که طی این مدت بیش از یک میلیون کیلومتر از خاک کشورمان جدا شد در حالی که در 8سال دفاع مقدس علی رغم حمله همه جانبه کشورهای استکباری حتی یک وجب از خاک این مرزوبوم تصرف نشد.وی استحکام سازی درونی قدرت ملی را از اهداف پدافند غیرعامل و مورد تاکید مقام معظم رهبری دانستند و با اشاره به کارکردهای پدافندغیرعامل در طراحی معمارانه آنرا یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کاهش آسیب پذیری برشمرد و خواستار رعایت این الزامات در ساخت کالبدی استان به عنوان استان مرزی شدند.

 در ادامه یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ضمن گرامیداشت  ایام الله دهه فجر  ، افزایش آگاهی های عمومی و فهم و معرفت به موضوع پدافندغیرعامل را یک ضرورت اجتناب ناپذیر  برای همگان دانست وبرانجام اقدامات پدافندغیرعامل مبتنی بر دانش روز با توجه به  پیچیدگی ها و تنوع تهدید تاکید کرد.

جانشین رییس شورای پدافند غیرعامل مازندران  ضمن ارج نهادن به همه اقدامات صورت گرفته کارهای نکرده را بسیار دانست و گفت: دستگاهها باید برای تهدیدات محتمل استان راهکارهای تهدید را شناسایی کرده و اقدامات لازم دراین زمینه  خصوصاً در حوزه سایبری و زیستی را بصورت جدی دنبال نمایند.

وی تهدیدات بیولوژیک را در استان با توجه به مزیت نسبی استان محتمل تر دانست و خاطرنشان کرد که در این حوزه باید از همه دستاوردهای علوم روز در راستای کاهش آسیب ها دراین حوزه بهره گرفت و خواستار توجه جدی و تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان پدافندغیرعامل برای تجهیز قرارگاه زیستی و آزمایشگاه مرجع استان شد.

سپس نبوی مدیرکل پدافندغیرعامل استان با اشاره به اهمیت پدافندغیرعامل ، هفته پدافندغیرعامل را فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی ، تبین دستاوردهای اداره کل پدافندغیرعامل ، کارگروهها  و کمیته های شهرستانی دانست و خاطر نشان کرد که برنامه های سال جاری نسبت  سال ماقبل آن از رشد سه برابری برخوردار بوده است و همین موجب انتخاب استان مازندران به عنوا ن استان برتر پدافندغیرعامل در سطح کشور شد.وی سهم این اقدامات را در ایمن سازی زیرساختها و پایدار سازی نظام مدیریتی استان بسیار حائز اهمیت برشمرد بگونه ای که بسیاری از بحرانها قبل از وقوع مهار شد.

 دکتر پنبه چی جانشین رئیس کارگروه بهداشت وبیولوژیک از استقرار 2 دستگاه  اتولانس ، 2  فروند بالگرد اضطراری و یک واحد بیمارستان صحرایی را از اقدامات مقابله با شرایط اضطراری دانست و خاطر نشان کرد مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت در این حوزه کاملا آماده است.

در پایان از استاندار  و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان  و مدیرکل پدافندغیرعامل با اهدا لوحی از سوی ریاست سازمان پدافندغیرعامل کشور تقدیرشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر