۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۹۸۶۰
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرعامل در تداوم فعالیت های زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی گفت: در همین راستا اجرای پدافند غیر عامل در تمامی بخش های راه و شهر سازی استان پیش بینی شده است.
 علی خاوری روز شنبه در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی راه و شهرسازی در پدافند غیرعامل با محوریت تهیه نقشه های پدافند غیرعامل شهرهای استان افزود: از آنجایی که اداره کل راه و شهرسازی گیلان از دستگاه های زیرساختی استان محسوب می شود، رصد کردن تهدیدها و تعیین راه کار برای هرکدام بسیار لازم و ضروری است که این امر با توجه به میزان اعتبارات ابلاغی متغیر خواهد بود.

وی یادآور شد: از ابتدای سالجاری بیش از 23 مورد فعالیت های اداری در حوزه پدافند غیرعامل با هدف بالا بردن قابلیت بقا، استمرار عملیات و فعالیت های حیاتی و خدمات رسانی مراکز حیاتی ، تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارت و صدمات تاسیساتی با همکاری ارگان های مختلف انجام شده است.

وی برگزاری دوره های آموزشی همایش مبحث 21 مقررات ملی ساختمان ، برگزاری مانورهای مشترک و ... را از جمله برنامه های انجام شده در راستای حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

گفتنی است؛ شرح وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و چگونگی طراحی و نظارت بر ساختمان ها ، موضوع چک لیست کنترل ساختمان در خصوص مبحث 21 مقررات ملی ساختمان ، نوع ساخت و سازها ، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ، جانمایی مناسب مجموعه های خدمات رسان مانند ( آتش نشانی) و محل اسکان های اضطراری مناسب سازی بافت فرسوده و برگزاری دوره های آموزشی از دیگر مباحث مورد بررسی این جلسه بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد در تمامی نقشه های پدافند شهرهای استان در حوزه راه و شهرسازی تهیه و به اداره کل پدافند غیرعامل استان ارائه شود.

پدافند غیرعامل با هدف واردآمدن کمترین خسارت در مقابل تهدیدات و رسیدن به پایداری ملی در ابعاد مختلف اجرایی می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر