۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۹۹
عضو خانه صنعت و معدن ایران عنوان کرد:
عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن ایران، تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور را عمل به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی دانست و از آمادگی بخش تولید برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی خبرداد.

بیژن پناهی زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: عملکرد بخش خصوصی در سه، چهار سال اخیر بیانگر حرکت این بخش در مسیر اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی افزود: متاسفانه اکثر بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود درصورتی‌که باید صرف مسائل عمرانی و حمایت از تولید کشور شود و دولت باید در جهت اصلاح ساختار اقتصادی خود اقدام به کاهش هزینه‌های مادی کند.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان با تاکید بر قراردادن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کار و حمایت جدی از‌ آن تصریح کرد: این امر با حمایت از بخش تولید میسر است که یکی از اقدامات مهم در حمایت از تولید، کاهش مالیات برای تولیدکننده است چراکه در کشور‌های پیشرفته جهان دولت‌ها با کاهش مالیات و نرخ بهره تسهیلات بانکی از تولیدکننده خود حمایت می‌کنند.

پناهی زاده در خصوص هدفمندکردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه این سیاست به اهدافی که در نظر داشته، نرسیده است و یارانه باید مستقیماً وارد بخش خصوصی و تولید شود یا اینکه یارانه مردم کاهش داده شود تا دولت مابه‌التفاوت آن را به بخش تولید اختصاص دهد زیرا ادامه این سیاست‌ها به‌هیچ‌وجه کارآمد نبوده و نیست.

وی با اشاره به مهار تورم توسط دولت یادآور شد: دولت با عدم تخصیص پول، از رشد نقدینگی جلوگیری کرده که این عمل موجب کاهش اتوماتیک‌وار نرخ تورم شده است؛ به عبارتی دولت با ایجاد رکود مصنوعی اقدام به مهار تورم کرد و باید به این نکته توجه کنیم که مهار تورم به چه قیمتی و به چه شیوه‌ای صورت گرفته است.

پناهی زاده با تبریک رفع تحریم‌ها به مقام معظم رهبری و همچنین به مردم استان و کشور ، فرجام برجام را به فال نیک گرفت و در خصوص بهره‌مندی بخش خصوصی از نتیجه رفع تحریم‌ها ابراز امیدواری کرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر