۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۹۷۵۶
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام با هشدار نسبت به سرایت بیماری دامی تب کریمه کنگو به مصرف کنندگان گوشت قرمز توصیه کرد:برای حفظ سلامت خود گوشت مصرفی را از قصابی های مجاز و مورد تاییدشبکه دامپزشکی تهیه کنند.
دکتر محمدعلی رحمی اعلام کرد: تب کریمه کنگو در دام زنده دارای علائم مشخص و بارزی نیست و تنها از راه آزمایش های تحقیقی وجود یا عدم وجود انگلی این بیماری قابل تشخیص است لذا انجام آزمایش های تشخیصی دام زنده و لاشه دام فقط در کشتارگاه های مجاز انجام می شود.

علی رحمی اضافه کرد: مصرف گوشت های فاقد نظارت و تایید کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه های غیر مجاز امکان ابتلا مصرف کنندگان به بیماری کشنده تب کریمه کنگو را افزایش می دهد.

وی افزود: فرهنگ غلط و خطرناک ذبح دام در معابر عمومی و جاده ها و کشتارگاه های غیر مجاز بدون تایید دامپزشکان به صرف سر زنده و شاداب بودن دام مورد تایید نیست و موجب ابتلای مصرف کننده به بیماری های مشترک انسان و دام می شود.
علی رحمی گفت: هم اکنون با مناطقی در این شهرستان که دام به صورت غیر مجاز کشتار می شود همچون مهدی آباد بطور جدی برخورد می شود و متخلفان پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی و پرونده تخلف آنها پیگیری می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام فقط یک مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده که در حال مداوا است، افزود: احتمال مرگ مصرف کننده گوشت ناقل بیماری تب کریمه کنگو تا 90 درصد وجود دارد.

علی رحمی از سمپاشی 80 درصد گله ها و جایگاه های دام شهرستان ایلام برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو خبر داد و اضافه کرد: این بیماری از طریق دام سبک و به علت وجود نوعی کنه از دام به دام و از دام به انسان قابل انتقال است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر