۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۹۶۲
دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: اگر پشت صحنه مذاکرات ايران با 1+5 را بنگريم شاهد اين هستيم که شايد بعضي از کشورها مواضع متفاوتي داشته باشند اما در عين حال مواضع آمريکا و متحدين و متابعين آنها در رابطه با مسئله هسته‌اي ايران يکسان بوده و مي‌گويند ايران نبايد از تکنولوژي صلح آميز هسته‌اي برخوردار باشد.
به گزارش پایداری ملی؛ علي اکبر ولايتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به مواضع ايران در مذاکرات 1+5 گفت: مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص مذاکرات هسته‌اي کاملا روشن و صريح بوده و اين مواضع با قوانين بين‌المللي منطبق و در چارچوب ضوابط پذيرفته شده جهاني است.

وي افزود: طرف مقابل ما در مذاکرات کشورهاي دائم عضو شوراي امنيت به علاوه آلمان هستند آنها تا کنون به کمترين حداقلي که حقوق ايران در آن رعايت شود رضايت نداده‌اند و در مذاکرات با ايران خواسته‌هاي خارج از مقررات بين‌المللي و آنچه که ايران به عنوان معاهده NPT پذيرفته است مطرح مي‌کنند.

دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي تصريح کرد: اگر پشت صحنه مذاکرات ايران با 1+5 را بنگريم شاهد اين هستيم که شايد بعضي از کشورها مواضع متفاوتي داشته باشند اما در عين حال مواضع آمريکا و متحدين و متابعين آنها در رابطه با مسئله هسته‌اي ايران يکسان بوده و مي‌گويند ايران نبايد از تکنولوژي صلح آميز هسته‌اي برخوردار باشد.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: در روند مذاکرات ايران با 1+5 به تمامي سوالات مطرح شده از سوي 1+5 پاسخ داده‌ايم،شبهاتي عنوان کرده‌اند که عدم صحت آنها از سوي ايران اثبات شد.

وي ادامه داد:طي گذشت قريب به 10 سال از مذاکرات تصور ما اين بود که بعد از اين پرسش و پاسخ‌ها  مشکلات حل شود ولي در هر دوره ما شاهد بيان مسائل جديد از سوي 1+5 بوديم.

ولايتي اظهار داشت: القاي شبهات، طرح سوالات منفي، متهم کردن ايران و دامن زدن به تبليغات منفي عليه ايران از سوي دولت‌هاي غربي و اروپايي پايان ندارد اما ايران هيچگاه از مذاکره با 1+5 و يا هر نهادي که از لحاظ بين‌المللي مرجعيت قانوني دارد شانه خالي نکرده و نمي‌کند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اميدواريم که طرف‌هاي مذاکره کننده با ايران متوجه اين مسئله بشوند که ما از منافع خود در حفظ حقوق هسته‌اي به هيچ وجه عقب نشيني نخواهيم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر