۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۹۵۳۹
رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از واکسیناسیون 132 هزار راس دام علیه بیماری سیاه زخم در مهاباد طی سال جاری خبر داد.
بایزید حسین‌پور  اظهار داشت: بیماری سیاه زخم یکی از بیماری‌های قابل انتقال و مشترک بین انسان و دام بوده و از این منظر مبارزه با این بیماری حائز اهمیت است.

وی با بین اینکه در شهرستان مهاباد، به منظور مبارزه با این بیماری، اقدامات قابل توجهی انجام می‌گیرد، ادامه داد: واکسیناسیون سالانه‌ دام‌ها علیه بیماری شاربن و یا همان سیاه‌زخم موثرترین این راه‌ها است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با بین اینکه واکسیناسیون سالانه دام می‌تواند از انتشار این بیماری جلوگیری کند، تصریح کرد: امسال به منظور مبارزه با بیماری سیاه زخم در مهاباد، راس دام علیه این بیماری واکسینه شده است.

این مسئول به علایم بیماری سیاه زخم در دامها اشاره کرد و اذعان داشت: تب، عفونت ناشی از بیماری شاربن، کاهش تغذیه، لاغری، کاهش شیردهی، سقط جنین و افسردگی از علائم بیماری شاربن در دامها است.

حسین‌پور با بیان اینکه تشخیص به موقع این بیماری می‌تواند به درمان آن کمک کند، اظهار داشت: در صورت عدم تشخیص به موقع، بیماری سیاه زخم خسارت جبران ناپذیری را بر صنعت دامپروری وارد می‌کند.

وی از واکسیناسیون رایگان دامها علیه این بیماری خبر داد و تصریح کرد: مبارزه با بیماری سیاه زخم به صورت مایه‌کوبی،به منظور کاهش احتمال دامها به این بیماری و به صورت رایگان و با اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به محل نگهداری دامها انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر