۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۹۲۸۹
کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل، امداد و نجات و کمک های اولیه برای آموزش دانش آموزان مدرسه دخترانه حجاب و مدرسه پسرانه ... و همچنین مسئولین شهرداری باقرشهر برگزار شد.
مسئول ستاد حوادث شهرداری گفت: برنامه های پدافند غیرعامل در مدارس، دانش آموزان را با مدیریت بحران آشنا می کند و باعث می شود دانش آموزان آگاهی های کامل را در مقابله با حوادث داشته باشند .

سعید شفیعی در ادامه با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل به معنای ارتقای توان لازم برای کاهش خسارات و آسیب ها به ویژه در شهرها به هنگام حمله نظامی دشمن است، افزود: همه افراد باید بتوانند به هنگام جنگ و رویارویی با دشمن با استتار، اختفا، پوشش و فریب دشمن با آمادگی کامل شرایط را مدیریت کنند تا به هنگام بروز حادثه مشکلات به حداقل برسد .

مسئول حوادث شهرداری با اشاره به لزوم ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به دانش آموزان و مسئولین شهری ، گفت: مهمترین اقدام پس از حوادث و سوانح نحوه نجات جان مصدومان است و در صورتی می‌توان این کار را انجام داد که به افراد آموزش داده باشیم تا در مواقع لزوم همگی بتوانند با بکار گیری اصول کمک های اولیه و امداد و نجات به افراد آسیب دیده خدمات رسانی کنند .درباره نحوه امدادرسانی نیز آموزش‌هایی به آنان داده شده است .

شفیعی مهمترین رویکرد برگزاری این کارگاه آموزشی را کاهش خطر پذیری و افزایش ایمنی در جامعه دانست و گفت : آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران باید از آمادگی کامل به هنگام شرایط حساس و جنگ برخوردار باشند و ما در تلاش هستیم با برپایی این کارگاه های آموزشی قدم بزرگی برای ایمن سازی جامعه برداریم .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر