۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۹۱۹۲
مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان:
مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان با توجه به تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل یک نقشه راه برای هر استان است که آسیب ها و تهدید های هر استان را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهد و به تناسب آن تهدیدها در جهت جلوگیری از آسیب پذیری گام برمی دارد.
محمد حری شامگاه چهارشنبه درحاشیه نشست با مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری های کشور  اظهار کرد: همایش مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل نخستین همایشی بود که در این سطح و با رویکرد تخصصی به پدافند غیرعامل برگزار شد و با وجود این که در این زماینه همایش های زیادی تاکنون برگزار شده اما نگاه تخصصی به آن و تولید ادبیات و دانش تخصصی تاکنون وجود نداشته است.

مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان به نقش انرژی در تامین امنیت اشاره کرد و گفت: زمانی که سرنوشت بخشی از کشور به موضوع انرژی گره می خورد و این موضوع می تواند در تامین امنیت پایدار نقش مهمی داشته باشد پدافند غیر عامل در این میان می تواند نقش تعیین کننده ای را ایفا کند.

وی به تعداد مقالات ارایه شده در این همایش اشاره کرد و افزود: در این همایش 175 اصل مقاله و 239 چکیده مقاله به دبیر خانه ارسال شد و 35 مقاله به صورت شفاهی و 59 مقاله نیز به صورت پوستر ارایه شد که این نشان دهنده سطح بالای همایش بود.

حری با تاکید بر نگاه تخصصی به حوزه های مختلف گفت:اکنون در حوزه های تخصصی نیازمند به یک اجماع هستیم تا به صورت تخصصی به بخش های مختلف بپردازیم و بتوانیم به هر حوزه ای با نگاه و ادبیات تخصصی همان حوزه نگاه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه بخش زیادی از جامعه علمی ما بحث پدافند غیرعامل است که امید است دستاوردهای این همایش اثرات مطلوبی در جامعه علمی ما داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان بر حفظ دبیرخانه پدافندغیر عامل در خوزستان تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم این دبیرخانه را به صورت دائم در استان نگه داریم می توانیم در حوزه انرژی چشم اندازهای خوبی برای کشور ترسیم کرده و سیاستمداران را در جهت این مسیر ترغیب کنیم.

وی حضور مدیران کل پدافند غیر عامل کشور را در استان یک فرصت مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر آن ها با ظرفیت ها و توانمندی های خوزستان در حوزه پدافند غیر عامل دانست.
حری همچنین به تهییه طرح جامع پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل یک نقشه راه برای هر استان است که آسیب ها و تهدید های هر استان را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهد و به تناسب آن تهدیدها در جهت جلوگیری از آسیب پذیری گام برمی دارد.

وی افزود:سیاستگذاران ما باید بدانند که هر سیاستی را که می خواهند دنبال کنند از دریچه پدافند غیر عامل می توانند به آن نگاه کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان بیان کرد: پدافند غیر عامل یک واژه جدید در ادبیات ما است و سابقه طولانی ندارد و نیاز است با برگزاری همایش های متعدد و عملیاتی شدن طرح جامع زمینه را برای آشنایی هر چه بیشتر دستگاه های استان فراهم کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر