۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۱۵
کارشناس معاونت فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با اقدام های موثر ، ضریب ایمنی و امنیتی بخش عمده ای از زیرساخت های حوزه انرژِی افزایش یافته است.
محمد ابراهیمی سه شنبه در حاشیه نشست کمیته علمی همایش مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافندغیر عامل در اهواز اظهار کرد: زیرساخت های حوزه انرژی مربوط به حوزه های پالایشگاه، پتروشیمی، سدها، حوزه آب و خطوط انتقال می باشند.

وی افزود: حوزه انرژی یکی از زیرساخت هایی است که همواره به شکل های مختلف از جمله تهدیدهای نرم و سخت مورد تهدید قرار می گیرد. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه حوزه انرژی از مولفه های قدرت کشور است ادامه داد: در تهدیدات نوین، هدف دشمن این است که با رویکرد تاثیر محوری، مولفه های قدرت یک کشور را مورد آسیب قرار دهد.

کارشناس معاونت فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: کشور ما در حوزه انرژی در سال های اخیر چندین بار مورد تهدیدات سایبری قرار گرفته است.

وی گفت: حوزه انرژی به عنوان حوزه مهم در کشور از نظر سازمان پدافند غیرعامل است و ما به طور دائم در حال پیگیری و برنامه ریزی، رصد تهدیدها و راهکارهای مقابله با آنها با رویکرد آینده نگری در این حوزه هستیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سازمان پدافندغیر عامل به عنوان سازمان حاکمیتی در کشور است و به عنوان یکی از اقدام های اساسی قوانینی وضع کرده که ملاحظات و مطالعات پدافند در ذات طرح ها و طرح های کشور باشد.

کارشناس معاونت فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار کرد: این موضوع در برنامه چهارم و پنجم پنج ساله توسعه کشور در سند چشم انداز کشور دیده شده و در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، لزوم انجام مطالعات پدافند غیرعامل نیز لحاظ شده است.

مدیریت تأمین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل دوم و سوم دی ماه در شهرک نفت اهواز برگزار می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر