۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۸۹۸۵
فرماندار هرسین در پنجمین جلسه پدافند غیرعامل این شهرستان اظهار کرد: بيوتروريسم و فضاي سايبري مهمترين تهديدات در حوزه پدافند غير عامل است.
فرماندار هرسين در اين جلسه عنوان كرد: با توجه به اهميت و جايگاه ويژه پديده پدافند غير عامل بايد با اتخاذ تدابير لازم فني از بروز خسارات مالي و جاني در هنگام بحران جلوگيري بعمل آورد و به حداقل رساند.

ياور محمدي فرماندار شهرستان هرسين ادامه داد،  مهمترين هدف از ايجاد مقوله پدافند غير عامل به حداقل رساندن خسارات ، حمايت از نيروي انساني و حفاظت از منابع و زير ساخت ها مي باشد لذا استفاده از توان و ظرفيت مديران فني بايد بعنوان يك اولويت مهم در صدر تصميمات و برنامه هاي راهبردي قرار گيرد .

محمدي تصريح كرد، استفاده از ظرفيت مردم در بحث پدافند غير عامل باعث كاهش تشنجات روحي و رواني و ابتكار عمل در صورت بروز بحران خواهد شد و ادامه داد فراگيري مباحث مربوطه بايد بعنوان يك واحدي درسي از زمان دوره ابتدايي مورد توجه مسئولين امر در آموزش و پرورش قرار گيرد.

وي همچنين اظهار داشت حفاظت از تأسيسات و زير ساخت هاي شهري و روستايي شهرستان بعنوان يك امر مهم بايد در نشست هاي تخصصي مورد بررسي قرار گيرد.

ياور محمدي عنوان كرد يافتن عواملي كه مي توانند منشأ تهديد يه حمله واقع شوند توان مديرتي بحران را بالا مي برد و در كاهش آسيب ها و تهديدات دشمنان مثمر خواهد بود .

محمدي همچنين به نقش تكنولوژي ها و امكانات در پيشگيري و مقابله با هرگونه حمله و تهديد اشاره كرد و تصريح كرد نگاه ويژه عواملي كه ممكن است منشأ تهديد واقع شوند ظرفيتي مهم در به چالش كشيدن اهداف دشمنان است .

وي در پايان از مقوله بيوتروريسم و فضاي سايبري بعنوان مهمترين تهديدات قابل تأمل در حوزه پدافند غير عامل در عصر حاضر ياد كرد  كه تهديد بزرگ عليه بشريت محسوب مي شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر