۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۸۸۳۶
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: مهم ترین استراتژی ایمن سازی مدارس، اولویت قرار دادن پدافند غیرعامل است.
محمد محسن بیگی در نشست کمیته پدافند غیرعامل این نهاد، از مدرسه به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی، تربیتی و آموزشی نام برد و افزود: ایمن سازی مدارس موجب ایجاد امنیت روانی خانواده و دانش آموزان می شود.

وی با تاکید بر ایمن سازی واحدهای آموزشی، گفت: شناسنامه ایمنی مدارس در استان کرمان، تدوین می شود. 

وی اظهار کرد: مدرسه به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی و اجتماعی نیاز به فضای آموزشی مناسب دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، افزایش آگاهی، ایجاد حس مالکیت در دانش آموزان، ترویج نوآوری در راستای به حداقل رساندن هزینه ها و افزایش منابع را از مهم ترین راهکارهای اساسی برای ایجاد مدارس امن برشمرد.

محسن بیگی بیان کرد: هر عاملی که سلامت، امنیت و آرامش جامعه را تهدید کند خطر محسوب می شود و اندیشیدن تدابیر لازم در راستای کاهش خطرات احتمالی ضروری است.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه فرهنگی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: نهادینه کردن رعایت اصول اخلاقی برای دانش آموزان، بسیاری از تهدید ها و خطرات را به حداقل می رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های و نهادها در راستای اجرای موفق پدافند غیرعامل در مدارس تاکید کرد.

نشست کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش کرمان به منظور بررسی تهدیدها و ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از اثرات تهدیدها در مدارس این استان تشکیل شد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر