۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۲۶
پدافندغیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدات دشمن می شود.
مهندس مهدی متقیان در جلسه هم‌اندیشی و آشنایی با پدافندغیرعامل ویژه مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت: پدافندغیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدات دشمن می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدات دشمن می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل انواع تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن است.

مهندس مهدی متقیان در جلسه هم‌اندیشی و آشنایی با پدافندغیرعامل ویژه مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت:  تهدیدات طبیعی که در دنیا بیش از 50 نوع احصاء شده است در حوزه مدیریت بحران رصد و مدیریت می شود و تهدیدات انسان ساز که شامل تهدیدات عمدی و غیرعمدی است.

متقیان گفت: پدافند غیرعامل در جایی کاربردی می شود که با تهدید انسانی عمدی مواجه هستیم؛ در این زمینه افرادی باید حضور داشته باشند که در عرصه های مختلف دارای تخصص های خاص و به روز هستند.

وی افزود: شان قم، مرکز فکری جمهوری اسلامی و قدرت نرم نظام اسلامی است؛ حساسیت ها پیرامون قم همیشه بالا بوده است و در این زمینه باید به هوش باشیم که این شهر در معرض هجمات دشمن است.

متقیان اظهارکرد: امروزه هزاران حمله سایبری به سایت های فرهنگی انجام می شود؛ 3 تا 50 هزار دلار برای یک حمله سایبری لازم است که در این حملات فراگیری و قدرت تخریب بسیار بالاست.

وی گفت: در این زمینه سه مقطع جنگ سخت(دفاع مقدس)، جنگ نیمه سخت(ترورها و....) و جنگ نرم وجود دارد که امروزه در عرصه جنگ نرم حضور داریم.

متقیان خاطرنشان کرد: حفظ جان مردم، حفاظت از زیرساخت های حیاتی و حساس، استقرار خدمات ضروری، حفاظت از تجهیزات شهرها، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری کشور، تامین نیازهای مردم و تامین ذخایر استراتژیک، حفاظت از شهرها در مقابل جنگ ها و تداوم شبکه های اطلاع رسانی و مدیریت مردم، از جمله کاربردهای مهم در این عرصه است.

وی گفت: همچنین برنامه هایی شامل: توسعه و گسترش فعالیت های پدافند غیر عامل در استان قم، اجرای طرح آموزش و اجرای پدافند غیرعامل توسط بسیج مدارس، اتاق فکر رسانه در حوزه پدافند غیرعامل، نقش رسانه در جنگ نرم، رزمایش قطع برق مراکز خاص در این هفته اجرا شده است.

متقیان اظهارکرد: نهادهایی مثل جهاد دانشگاهی که شان آموزشی و اجرایی و خدماتی دارد می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشد و به توسعه این مباحث در جامعه کمک کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر