۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۸۲۷۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی درنشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل مدیران حفاظت محیط زیست استان گفت: الویت اصلی ما در پدافند غیر عامل آموزش و آگاهی رسانی در خصوص پدافند غیرعامل است.
احمد جهانسری مدیر کل پدافند غیرعامل استان در نشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی مدیران حفاظت محیط زیست استان که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار گردیده بود با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل موضوعی فرابخشی است و نیاز به همراهی همه آحاد جامعه دارد ، اظهارکرد: هدف از پدافند غیرعامل استفاده از فرصت های بهتر برای حفظ پایداری بیشتر در جامعه است و الویت اصلی ما آموزش و آگاهی رسانی در خصوص تهدیدات و پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه نوع تهدیدات باید در چهارچوب مشخصی به مردم معرفی شوند، تصریح کرد: تهدیدات زیستی، پرتوی، اقتصادی و سایبری مهم‌ترین تهدیدات موجود در زمینه غیر عامل است.

جهانسری با بیان اینکه دفاع غیرعامل ادامه هشت ساله دفاع مقدس البته با تغییر مولفه های جنگی است ، خاطرنشان کرد: در آغاز دفاع مقدس دو استاندارد دفاعی غربی و شرقی در دنیا وجود داشت و همه تحلیگران معتقد بودند ایران بدون پیروی از این استانداردها در دفاع موفق نخواهد بود در حالیکه امام راحل (ره) استاندارد جدید دفاعی بر اساس آموزه های اسلامی تعریف کرد .

وی با اشاره به اینکه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان سال گذشته راه اندازی شده است ، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست یکی از اعضای اصلی این قرارگاه بوده و نقش این اداره کل در کاهش تهدیدات زیستی بسیار پراهمیت و موثر است.

در ابتدای این جلسه دکتر حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از حضور مدیر کل پدافند غیر عامل  استان در این نشست گفت: محيط زيست با سلامت، اقتصاد، امنيت، اجتماع و كليه مقوله‌هاي زندگي بشر پيوند داشته  و مرتفع نمودن بحران های موجود در حوزه های آب، خاک، هوا ... نیازمند پشتیبانی، همفکری و همکاری پدافند غیرعامل و محیط زیست است.

وی استفاده صحیح از فناوری جدید، ایجاد سیستم نظارتی دقیق برای استفاده از فناوری های جدید، ایجاد سیستم گواهی و مجوزدهی و افزایش آگاهی و مشارکت عمومی را جزء لاینفک حرکت به سوی توسعه پایدار خواند و افزود :همکاری متخصصین ایمنی زیستی و فناوری زیستی در نقش و جایگاه اختصاصی خود می تواند گامی موثر در شروع فعالیت های ثمربخش باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان گفت: این اداره کل ضمن اعلام همکاری همه جانبه با مدیریت پدافند غیرعامل استان آمادگی این را دارد با استفاده از توان بالای کارشناسان متخخص خود در حوزه های محیط طبیعی و انسانی با تمام توان در راستای کاهش تهدیدات زیستی  گام بردارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر