۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۲۱۶
در مانور پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد،
مدیریت بحران بدون توجه به ارتباطات معنایی ندارد و امکان‌پذیر نیست.
محمد صمدایی، رئیس پدافند غیرعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با تاکید بر این مطلب در حاشیه مانور افزایش آمادگی برای واکنش سریع در شرایط بحرانی قزوین که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد؛ در سخنانی اظهار داشت: از آنجایی که بدون وجود تجهیزات ارتباطاتی نمی‌توان بحران‌ها را مدیریت کرد؛ از این رو باید پایدار کردن شبکه‌های ارتباطی را با جدیت مورد توجه قرار داد. 
وی تصریح کرد: مامور افزایش آمادگی در حوزه ارتباطات برای اولین بار در کشور انجام شد که خوشبختانه با نتایج خوبی هم همراه بود؛ البته مرحله بعدی این مانور در دی ماه برگزار خواهد شد. 
این مسئول خاطرنشان کرد: مانورها منجر می‌شوند که برای بحران‌ها احتمال آمادگی لازم را داشته باشیم. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ولایت برای آمادگی در فصول سرد سال بیان کرد: در خصوص اتفاقات ناشی از سرمای شدید در خواست کرده‌ایم اپراتورها آمادگی لازم را داشته باشند و از سایت‌ها کنترل لازم بعمل آید تا در چنین مواقعی با بحران روبرو نشویم. 

در ادامه، افشار، مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری قزوین نیز در سخنانی اظهار داشت: در حوزه پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین حوزه، حوزه سایبری است که آن نیز بر فناوری ارتباطات مبتنی است. 
وی بیان کرد: در گذشته در سطح دنیا حوزه زیرساخت‌ها با سه نوع تقسیم‌بندی شامل: حیاتی، حساس و مهم همراه بود؛ اما امروزه به ویژه در کشورهای پیشرفته به این تقسیم‌بندی نقش کلیدی نیز اضافه شده است که اهمیت آن از زیرساخت‌های حیاتی هم بالاتر است. 
این مسئول اضافه کرد: زیرساخت‌های کلیدی علاوه بر آنکه به لحاظ ماهیتی دارای اهمیت هستند؛ از سویی دیگر هم زیرساخت سرمایه‌ای و شریان‌های حساس و حیاتی کشور محسوب می‌شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 
افشار خاطرنشان کرد: حوزه ارتباط و فناوری اطلاعات حلقه‌ی مرکزی و مهم است و به نوعی حلقه فرماندهی و کنترل است؛ از این رو باید به خوبی محافظت شود. 
وی گفت: به طور معمول در تهدیدات دشمن اولین نقطه‌ای که می‌تواند مورد تهاجم قرار گیرد؛ حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ از این رو باید آمادگی و شناخت تهدیدات همواره دارای اهمیت بوده و حفاظت از حوزه ارتباطات باید در جایگاه ویژه قرار گیرد. 
وی در پایان گفت: رزمایش افزایش آمادگی در مواقع بحرانی برای اولین بار در سطح کشور و با پایلوتی قزوین برگزار شد که خوشبختانه به خوبی به پایان رسید و امیدواریم بااین رزمایش بتوانیم یکی از اهداف پدافند غیرعامل را که استمرار و تداوم فعالیت‌های ضروری است تحقق ببخشیم. 
در ادامه صفرعلی لک مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری هم در سخنانی اظهار داشت: در این مانور طراحی دقیق و منسجمی دیده شد و امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌ها و فضای عمومی فعالیت استان را در حوزه ارتباطی توسعه دهیم و آن را تقویت کنیم و زمینه‌ساز خدمات بیشتری به مردم باشیم. 
وی تاکید کرد: حوزه اطلاع‌رسانی استان به تقویت بیشتری نیاز دارد و مردم باید بیشتر در جریان روند کارها قرار گیرند. 
گفتنی است؛ در پایان مدیران و نمایندگان شرکت‌های مخابرات، پست همراه اول، تالیا، رایتل، ایرانسل پیرامون چگونگی برگزاری مانور و دستاوردهای آن توضیحاتی ارایه دادند./ی
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر