۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۸۲۱
ملکشاهی با بیان اینکه دستور آیت‌الله لاریجانی درباره حکم استفاده از سلاح سرد، در حال اجرا در دستگاه قضائی است، گفت: اگر فردی با استفاده از سرد موجب وحشت مردم شود،حکم محاربه محرز بوده و اعدام وی قطعی است.
به گزارش پایداری ملی الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر آیت‌الله لاریجانی درباره اعدام افرادی که از سلاح سرد استفاده می‌کنند، گفت: بحثی که آیت‌الله لاریجانی در زمینه سلاح سرد داشتند، کاملا روشن بود؛ اگر فردی با استفاده از سلاح سرد موجب رعب و وحشت شود، حکم وی محاربه و قطعا اعدام است.

وی با بیان اینکه دستور آیت‌الله لاریجانی درباره حکم استفاده از سلاح سرد، هم‌اکنون در دستگاه قضائی در حال اجراست، تاکید کرد: تردیدی نیست که اگر فردی با استفاده از سلاح‌هایی چون چاقو،شمشیر و... موجب وحشت مردم شود و رعب‌آمیز بودن این اقدام اثبات شود،حکم محاربه محرز بوده و فرد به اعدام محکوم خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی در پاسخ به این سؤال « چرا علی‌رغم اینکه دستگاه قضایی حکم برابری برای سلاح‌ سرد و گرم قائل است خرید و فروش سلاح سرد منع قانونی ندارد»، خاطر نشان کرد: برخی از سلاح‌‌های سرد کاربردهای مناسب و لازمی دارند و نمی‌توان خرید و فروش آنرا ممنوع کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «کاربرد شمشیرهای که صرفاً برای درگیری ساخته می‌شوند، چیست»، گفت: باید قانونی برای سلاح‌های که به قول شما صرفاً برای کاربردی‌ها نادرست ساخته می‌شود، اندیشد.

ملک‌شاهی در پایان گفت که مجلس آماده برطرف کردن خلاءهای احتمالی قانونی درباره سلاح سرد است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر