۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۸۱۶۳
نشست خبری با حضور مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور و مهندس جهانتیغ در برنامه مردم ومسئولین شبکه استانی هامون در هفته پدافند غیرعامل پیرامون نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در سطوح مختلف جامعه برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، نشست خبری با حضور مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور و مهندس جهانتیغ در برنامه مردم ومسئولین شبکه استانی هامون در هفته پدافند غیرعامل پیرامون نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در سطوح مختلف جامعه برگزار شد.

در این نشست آقایان مصطفوی نیا وجهانتیغ ضمن پاسخگویی به سوالات مردم به بحث وتبیین مسائل پیشرو در سطح کشور با نگاه به اصول پدافند غیر عامل پرداختند در قسمتی از این گفتگوی خبری مصطفوی نیا در جواب سوالی که پرسیده شد لزوم پدافند غیرعامل چیست مگر بحران وجنگی در پیش رو داریم ؟ گفت  : خیلی از کارهایی که ما در زندگی روزمره خود انجام میدهم ناشی از پیشگیری است نه اینکه قرار است اتفاقی حادث شود. مثلا بستن کمربند ایمنی صرف حتمی بودن اتفاق تصادف نیست بلکه یک نوع آمادگی و حفاظت از خود در برابر حادثه احتمالی است. پدافند غیر عامل نیز همینگونه است.

نشست خبری با حضور دکتر مصطفوی نیا و مهندس جهانتیغ در برنامه مردم ومسئولین شبکه استانی هامون

در قسمتی دیگر از برنامه مهندس جهانتیغ در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا دراستان ما در زمان حادثه زیر ساخت ها و مثلا پناهگاه داریم که مردم را به آنجا هدایت کنیم ؟ گفت : البته چنین زیر ساخت هایی به آنصورت وجود ندارد ! اما در زمان حال جنگ ها مثل گذشته نیست که مثلا بخواهند به کشور یا شهری حمله شود ویک شهر سوخته و ویران شده باقی بماند , حتی داشتن پناهگاه نیز با وجود سلاح های میکروبی و شیمیایی نمی تواند جان مردم را از خطر حفظ نماید.از طرف دیگر حمله های جنگ های اخیر بیشتر به سمت از بین بردن زیر ساخت ها و مراکز ثقل و زیر بنایی یک کشور است که با از کار انداختن این مراکز ضربه مهلکی بر پیکره آن کشور خواهد خورد.

نشست خبری با حضور دکتر مصطفوی نیا و مهندس جهانتیغ در برنامه مردم ومسئولین شبکه استانی هامون

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر