۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۶۴
استاندار لرستان تاکید کرد:
استاندار لرستان گفت: پدافند غیر عامل نیازمند عزم و انسجامی ملی است و اجرایی شدن این طرح جامع در استان در گرو همکاری همه دستگاه های اجرایی استان می باشد.

به گزارش پایداری ملی،  مهندس بازوند در جلسه پدافند غیر عامل استان که روز یکشنبه برگزار گردید با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست های کلی نظام پدافند غیر عامل افزود:  سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان راهنمای دستگاههای اجرایی ، تقنینی و نظارتی است  به طوری که با اقتصاد مقاومتی برابری می کند و برای ما لازم الاجرا می باشد.

وی با تشریح برنامه های هفته پدافند غیر عامل در لرستان افزود: اجرای مراسم صبحگاه دانش آموزی در یکی از مدارس ناحیه دو خرم آباد، صبحگاه مشترک در نیروی انتظامی، برگزاری همایش های تخصصی، برپایی مسابقات پیامکی، مسابقات ورزشی، ارزیابی دستگاه های اجرایی ، انجام تبلیغات محیطی و ایراد سخنرانی در مورد پدافند غیر عامل توسط ائمه محترم جمعه سراسر استان از جمله برنامه های پدافند غیر عامل در استان لرستان است.

وی به اجرای چند رزمایش پدافند غیر عامل از جمله: مانور پیشگیری و مبارزه با تب کریمه کنگو ، قطع برق در شهرستان خرم آباد، نشت گاز کلر در تصفیه خانه خرم آباد و همچنین رزمایش های عمومی دیگری در سطح استان از جمله   : برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در حوزه تخصصی (انشاء نویسی، کاریکاتور ، نقاشی ، در سطح مدارس استان و معرفی نفرات برتر و اهداء جوایز به نفرات برتر) اشاره کرد.

بازوند ادامه داد: در این راستا چهار کمیته آموزشی- فرهنگی- برنامه ریزی- اجرایی و اطلاع رسانی برای بهتر برگزار شدن این برنامه ها دراستان تشکیل شده است.

وی گفت: البته ما تا رسیدن به اهداف خود در موضوع پدافند غیرعامل فاصله زیادی داریم که با  آموزش و فرهنگسازی های بیشتر می توان به اهداف خود دست پیدا کنیم.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل اذعان داشت : اهمیت مسائل فرهنگی در این حوزه حائز اهمیت فراوان است و باید با آگاه سازی عموم مردم ، فرهنگ آمادگی مقابله با حوادث را هر لحظه در زندگی روزمره ایجاد نماییم.

استاندار لرستان در خصوص نیاز استان به تشکیل گروه ارزیابی پدافند غیر عامل افزود : ایجاد این گروه تخصصی – کارشناسی می تواند نقش ریسمان انسجامی در بین تمامی دستگاههای استان ایجاد کند تا بتوان به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

لازم به ذکر است که اعضای شورای پدافند غیرعامل به 18 عضو افزایش یافته که ریاست شورای  پدافند غیرعامل استان به عهده استاندار و دبیری آن با دفتر پدافند غیرعامل می باشد و همچنین معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده ناجا، مدیریت بحران ، شهردار مرکزی استان، نماینده مدیر مهندسی «ودجا» و  دادستان استان به این اعضاء اضافه شده است.

گفتنی است چهارم تا دهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل در سراسر کشور مشخص شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر