۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۸۰۵۵
امیر مرادی در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نمازجمعه رشت ، هدف از تشکیلات پدافند غیرعامل را هم افزایی درصورت وقوع حوادث و اتفاقات و سریعترین اقدام به منظور وارد آمدن کمترین آسیب رسیدن به کشور دانست.

به گزارش پایداری ملی، امیر مرادی در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نمازجمعه رشت ، هدف از تشکیلات پدافند غیرعامل را هم افزایی درصورت وقوع حوادث و اتفاقات و سریعترین اقدام به منظور واردآمدن کمترین آسیب رسیدن به کشور دانست

وی افزود: 120دستگاه اجرایی در استان گیلان بر اساس وظایف و عملکردهای خود باید در جهت اقدامات پدافند غیرعامل اقدام کنند.

مرادی اظهارداشت: هم اکنون 12کارگروه تخصصی در ارتباط با پدافند غیرعامل در گیلان تشکیل شده است و مراکز و تاسیسات حساس استان شناسایی و بزودی این مراکز شناسنامه دار خواهند شد.

مرادی خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیر عامل رصد تهدیدات ، کاهش سطح خسارت و زمان تهدید و افزایش سرعت بازدارندگی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل با هدف واردآمدن کمترین خسارت در مقابل تهدیدات و رسیدن به پایداری ملی در ابعاد مختلف اجرایی می شود، گفت: مقاوم سازی ساختمان ها در دستور کار این تشکیلات قرار دارد و آئین نامه مقررات ملی ساختمان به تمام شهرداری های گیلان ابلاغ شده و این شهرداری ها باید حفاظت از ابنیه و استفاده بهینه از آب را در اولویت برنامه های خود قراردهند.

وی خاطرنشان کرد: در جهت تشکیل گروه های واکنش سریع در هلال احمر اقدام شده و این گروه ها تا سطح دهیاری ها آموزش داده شده و آماده به کار هستند.

مرادی اظهارداشت: مسئولیت های پدافند غیرعامل در بخش فرهنگی و آموزشی به سپاه پاسداران و بسیج واگذار شده که در سطح مدارس و دانشگاه ها برنامه های خوبی انجام شده است.

وی به اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: اشتغال روستائیان در اولویت کار قرار دارد.

وی افزود: به منظور آشنایی مردم و افزایش سطح اطلاعات جامعه، 160 برنامه شامل ، همایش ،رزمایش و ... در این خصوص در سطح استان پیش بینی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر