۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۰۲۷
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پدافند غیرعامل کارهای خوبی از نظر علمی، فرهنگی و اقتصادی صورت گرفته است، بر ضرورت عمومی کردن فرهنگ پدافند غیرعامل تأکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، علی قنبری ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل را دفاع غیر نظامی دانست و افزود: بدون بکارگیری جنگ افزار و تنها با ایجاد ساختارهای ناب و سالم سازی فضاهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مقابله با تهاجم دشمنان برای ضربه زدن به یک سیستم، انجام می شود.

وی اظهار داشت: اینگونه دفاع مختص کشور ما نیست و در حال حاضر تمام دولتها برنامه هایی را برای مقابله با تهدیدات نوین دشمنان و مقابله با بحران های احتمالی اجرا می کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ضرورت دارد تا سیاستهای پدافند غیرعامل کشور به فرهنگ عمومی تبدیل شود و جامعه و مردم ، دولت را در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یاری کنند، تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، محور اقتصاد مقاومتی را در این زمینه مورد تأکید قرار داده اند و هم اکنون دولت با اتخاذ روشهای دفاع اقتصادی، رشد و توسعه ی اقتصادی، تصحیح سیاست های بازرگانی و مدیریت اقتصادی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 8 میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان سراسر کشور خریداری شد و برای تأمین گندم مورد نیاز مصرف خبازی کشور از انجام واردات این کالای اساسی و استراتژیک بی نیاز شدیم، این اتفاق مبارک را مصداق عملکرد در حوزه پدافند غیرعامل و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تأکید کرد: تأمین کالاهای اساسی همچون گندم برای تأمین نان، روغن، شکر و برنج برای نیاز مصرفی مردم، عملکردی گسترده را می طلبد و این شرکت تاکنون مؤفق شده با مدیریت صحیح، تأمین این کالاها را از داخل و بخشی را از طریق واردات انجام دهد. به گونه ای که در حال حاضر ذخیره ی مطمئنی در این کالاها داریم و کشور به یک امنیت غذایی مطلوبی رسیده که خود مصداق پدافند غیرعامل می باشد.

قنبری درباره کالاهای اساسی به ویژه گندم نه تنها امسال وارداتی انجام نشد، گفت: بلکه در تلاش هستیم تا حدود 400 هزار تن گندم دروم را که مصرف صنف وصنعت دارد، صادر کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی همراهی، همدلی و همکاری تمام نهادهای مسئول، چه دولتی و چه غیردولتی و به ویژه مردم را در انجام وظایف پدافندی و اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و اظهار داشت: مصرف منابع عمومی و کالا در کشور باید به نحو خوبی مدیریت و تصمیم سازی و قانون گذاری از سوی مراجع ذیصلاح، برای ایجاد ساختارهای مناسب بایدانجام شود، تا با همراهی و عملکرد مطلوب مردم و با در نظر گرفتن منافع ملی، ضمن تحقق توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه ی ایجاد جامعه ای مطلوب و ایمن فراهم گردد. 

وی ادامه داد: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل این است که مردم به جای مصرف کالاهای خارجی با خرید کالای داخلی، از تولیدات داخلی استفاده کرده و تولید کنندگان ایرانی را حمایت نمایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر