۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۸۰۰۸
فرماندار چالوس گفت: دو مکان در شهر چالوس به عنوان پناهگاه آسیب‌دیدگان در زمان بحران تعیین شده است.
به گزارش پایداری ملی، محمد ناصر زندی در نشست خبری پدافند غیرعامل در فرمانداری چالوس با بیان اینکه عقل و تدبیر ایجاب می‌کند که مردم آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه بحران داشته باشند، اظهار کرد: به همین منظور از ۴ تا ۱۰ آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شد که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شد.

وی افزود: پدافند عامل استفاده از ابزار جنگی است که درحمله‌ای شود، از سوی دستگاه‌های نظامی پاسخ مناسب داده خواهد شد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه در پدافند غیرعامل بدون استفاده از ابزار نظامی باید مقابله کرد، یادآور شد: هر چه در مقابل بحران آمادگی بیشتر باشد آسیب‌پذیری کمتر خواهد بود.

زندی تصریح کرد: در حال حاضر که در آرامش به سر می‌بریم باید اقدامات اساسی صورت گیرد و تاسیسات استراتژیک در جاهایی باشد که آسیب‌پذیری کمتری باشد همچنین برای مراکز مهم و حساس از هم اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: تاسیساتی که توسط مردم بنا می‌شود باید از نظر استحکام مقاومت لازم را داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد اماکنی مقاوم به عنوان پناهگاه ضروری به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: تونل شهری چالوس از جاهای امن به عنوان پدافند غیرعامل است که ضرورت دارد تجهیز شود همچنین مصلای چالوس نیز در طبقات زیرین دارای استحکام خوبی است که در مواقع پدافند غیرعامل می‌توان از آن بهره گرفت.

زندی بر تجهیز و مقاوم‌سازی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز تاکید کرد و گفت: در طول دوره‌ای که ساختمان احداث می‌شود باید امکانات زیربنایی جایی باشد که آسیب‌پذیری کمتری باشد.

وی ارائه آموزش‌های لازم را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها در این باره ضروری خواند و گفت: چه قبل از بحران و چه بعد از آن باید اقدامات مناسب در جهت کاهش آسیب انجام شود.

فرماندار چالوس از اجرای ۲۴ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: نصب بنر با شعار امسال پدافند غیرعامل، برگزاری همایش تخصصی در این خصوص، برگزاری مانور و رزمایش در سطح شهرستان، آموزش، پدافند غیرعامل در برخی ادارات بخشی از جمله این برنامه‌ها است.

زندی با بیان اینکه تنها تعدادی از واحدهای نانوایی چالوس اقدام به دو گانه سوز کردن واحد خود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جهت سنجش میزان آمادگی برخی واحدهای خدمات‌رسان، گاز تعدادی از واحدهای نانوایی چالوس قطع خواهد شد تا میزان برخورد با بحران و آمادگی آنان سنجیده شود.

وی افزود: مانور گردان‌های بیت‌المقدس، مانور دفاع از کوی و برزن و اجرای مانور قطع برق در ادارات حساس بخشی دیگر از برنامه‌های این هفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر