۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۷۹۹۰
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که پدافند غیرعامل، مجموعه‌ای از اقدامات غیرنظامی برای کاهش اثرات جنگ و مخاطرات دیگر است، گفت: دشمنان همیشه با توسل به ابزارهای مختلف در تلاش هستند نقاط آسیب‌پذیر را مورد حمله قرار دهند.
به گزارش پایداری ملی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که پدافند غیرعامل، مجموعه‌ای از اقدامات غیرنظامی برای کاهش اثرات جنگ و مخاطرات دیگر است، گفت: دشمنان همیشه با توسل به ابزارهای مختلف در تلاش هستند نقاط آسیب‌پذیر را مورد حمله قرار دهند.

سعید شبستری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به مناسبت هفته پدافندغیرعامل، اظهار داشت: پدافند غیرعامل شاید در حالت عادی مقوله‌ای نامفهوم برای مردم باشد، اما مساله‌ای است که از بدو خلقت بشر وجود داشته و انسان‌ها را در مقابل مخاطرات مختلف به محافظت از خود سوق داده است.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل از نظر علمی در کشور ما مقوله‌ای جدید است که طی سال‌های اخیر مطرح شده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته‌اند و مسوولان تلاش می‌کنند به صورت جدی به این مساله بپردازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که از ویژگی‌های پدافند غیرعامل همه گیر بودن آن است، تصریح کرد: اگر چه از نظر تخصصی درخصوص طریق مفهوم‌سازی در کارگروه‌های مختلف راهکارهایی ارایه می‌شود، اما همه مردم در مقوله اجرای مفهوم پدافند غیرعامل نقش داشته و سهیم هستند و مختص گروه خاصی نیست.

وی در ادامه با بیان این که پدافند غیرعامل در حوزه‌های سایبری و فضای مجازی، مسایل زیستی، پرتوی، شیمیایی، عمرانی، اقتصادی و روانی تعریف می‌شود، ادامه داد: در همه این حوزه احتمال تهدید وجود دارد، لذا برای مقابله با خطرات، کارگروه‌های تخصصی در کنار دستگاه‌های مرتبط ضمن برگزاری برنامه‌های آموزشی و عملی آماده می‌شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شاه کلید همه مسایل آموزش است و همه مردم بر حسب قسمت‌هایی که در آن قرار دارند، باید آموزش ببینند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مردم با دو مقوله بحث جنگ روانی و جنگ نرم درگیر هستند که در این بین مقوله جنگ نرم از دغدغه‌های بزرگ است و البته بحث فضای مجازی نیز جزو مسایلی است که همه مردم با آن درگیر هستند.

شبستری با بیان این که در مقابل تکنولوژی نمی‌توان ایستاد و البته تکنولوژی هم محاسن و هم تهدیدهایی دارد، گفت: در حال حاضر بهترین شیوه مقابله با خطرات، تبدیل تهدیدات به فرصت است و این مساله با آموزش خانواده‌ها درخصوص نحوه استفاده از فضای مجازی و آشنایی با خطرات آن امکان‌پذیر است.

وی در ادامه با اشاره به این که برخی بحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را عین هم می‌دانند، گفت: این دو مقوله در کنار هم قرار دارند، اما عین هم نیستند بلکه مدیریت بحران برای بلایای طبیعی است، اما در خصوص برخی بلایا که ساخته دست بشر بوده و اهداف خاصی دارد، مساله پدافند غیرعامل مطرح می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر