۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۷۹۸۲
استاندار قزوین آموزش پدافند غیرعامل در جامعه باید افزایش یافته و عموم افراد را در بر گیرد.
به گزارش پایداری ملی، مرتضی روزبه در همایش پدافند غیرعامل استان قزوین در حوزه غذا و دارو که به مناسبت دومین روز از هفته پدافند غیرعامل، در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این موضوع محدودیت زمانی و مکانی ندارد و در عرصه‌های گوناگون وارد می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه عموم مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قشرهای مردمی استان قزوین برای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب تصریح کرد: توجه و آگاهی روزافزون مسئولان دستگاه‌های اجرایی از روند چگونگی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اهمیت بسیاری دارد تا اهداف پدافند غیرعامل در این استان محقق شود.

استاندار قزوین بیان کرد: فراگیر بودن موضوع پدافند غیرعامل و دخالت در عرصه‌های مختلف، بیانگر حساسیت و جایگاه برجسته آن در دستگاه‌های مختلف بوده که توجه بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد.

روزبه خاطرنشان کرد: سطح هوشمندی و آگاهی مسئولان دستگاه‌های اجرایی در موضوع پدافند غیر عامل باید افزایش پیدا کند و عموم افراد از فهم عمیق‌تری برای درک اهمیت این حوزه برخوردار شوند.

استاندار قزوین با بیان اینکه اقدامات امروز دشمن به صورت نرم و آهسته صورت می‌گیرد، عنوان کرد: با استفاده مناسب از ظرفیت اجرایی پدافند غیرعامل در امور گوناگون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره می‌توان به نحو مطلوبی زمینه مخاطرات را در جامعه کاهش داد.

این مسئول اضافه کرد: در هفته پدافند غیر عامل، می‌توان ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را در امور مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار داد؛ در دوره‌های مختلف زمانی باید به موضوع آموزش مستمر پدافند غیرعامل در جامعه پرداخت شود.

روزبه یادآور شد: عموم مسئولان دستگاه‌های اجرایی علاوه بر مسئولیت ذاتی و سازمانی خود در نهادها و دستگاه‌های مختلف باید یک مسئولیت در حوزه پدافند غیرعامل بر عهده گیرند تا این حوزه از رشد مطلوبی برخوردار باشد.

استاندار قزوین تأکید کرد: با تلاش مسئولان استان قزوین، می‌توان توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های پدافند غیرعامل را به نحو مطلوب در جامعه برجسته کرده و در جایگاه اجتماعی خود قرار داد تا مزایای آن برای قشرهای مردمی نمایان شود.

وی افزود: ضمن تقدیر از زحمات محمد افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین، لازم است اقدامات گسترده‌تری برای این موضوع در استان پیگیری شود.

روزبه بیان کرد: پدافند غیرعامل برای عموم افراد جامعه اعم از دانش‌آموزان، جوانان و غیره کاربرد داشته و ارایه آموزش‌های کافی در این زمینه اهمیت بسیاری دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر