۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۷۹۷۲
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای پدافند غیر عامل استان گفت : با تشکیل این قرارگاه به ریاست استاندار، دستگاههای ذیربط موظف شدند امنیت فعالیت مکاتباتی ادارات و مبادلات اقتصادی مردم را در فضای سایبری تامین کنند .
به گزارش پایداری ملی، شبستری افزود : شناسایی تهدیدهای سایبری و سیاست گذاری برای مقابله با این تهدیدات هدف اصلی قرارگاه سایبریِ است.

وی افزود : فعالیت اداری دستگاههای اجرایی از طریق اینترنت و انجام مبادلات اقتصادی و بانکی مردم در فضای مجازی ، ایجاد امنیت شبکه و مقابله با تهدیدات سایبری را ضروری کرده است . 

وی همچنین گفت : مقرر شده است نیم تا 2 درصد اعتبارات دارایی های دستگاههای اجرایی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به حوزه پدافند غیر عامل اختصاص یابد .

استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست آمادگی کامل قرارگاه سایبری و زیستی را برای مقابله با تهدیدات احتمالی خواستار شد .

جبارزاده افزود : حفاظت از جان و اموال مردم و اماکن و امکانات دولتی در هنگام بروز تهدیدات احتمالی مهمترین وظیفه شورای پدافند غیر عامل است .

وی برضرورت حفاظت زیستی جامعه در شرایط پساتحریم و همچنین ارائه پیوست پدافند غیرعامل در اجرای طرح های عمرانی تاکید کرد .

صومی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست ، شیوع آنفولانزای فصلی ، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری مِرس را سه تهدید مهم زیستی در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در یک سال گذشته اعلام کرد و گفت : بیماری های مرس و آنفولانزای فوق حاد پرندگان به طور کامل در استان کنترل شده و تنها در بخش آنفولانزای فصلی ، از 271 بیمار بستری شده در این مدت ، 29 نفر فوت کردند. 

جهانسری ، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی نیز گفتمان سازی پدافند غیر عامل ، آموزش و گسترش همکاری با نیروهای مسلح را رویکرد این شورا در سال جاری اعلام کرد و گفت : امسال 3 هزار از مدیران و معاونان آموزشی مدارس و دستگاههای اجرایی استان آموزشهای لازم پدافند غیرعامل را فراگرفته اند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر