۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۷۹۶۶
رئيس گروه مشاوران سازمان پدافند غير عامل كشور در قزوين گفت: دفاع، جزئي از هويت يك ملت زنده است و اگر جامعه اي بخواهد ماندگار و در قيد حيات باشد بايد به دفاع از ارزش ها، اصول و آرمان هاي خود بپردازد.
دكتر "محمدي نيا" با حضور در كارگروه "تخصصي - انتظامي" پدافند غير عامل استان قزوين به تبيين فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه پدافند غير عامل پرداخت و گفت: اساسا پدافند غيرعامل يك موضوع دفاعي است، دفاع به معني دفع هرگونه خطر و تهديد كه ممكن است به صورت مقابله اي يا عامل و پيشگيرانه يا غير عامل باشد.

وي اضافه كرد:‌ نهادينه كردن نوع نگاه پدافند غير عاملي به عنوان يك فرهنگ در اقشار مختلف جامعه به خصوص دانش آموزان مدارس، نكته اي است كه در مسئله دفاع حائز اهميت است.

رئيس گروه مشاوران سازمان پدافند غير عامل كشور با اشاره به عبور موفق ملت ايران از جنگ تحميلي با نفس هاي قدسي امام خميني (ره) و آگاهي و حضور مردم، بيان داشت: امام (ره) پس از رفع تهديدات دشمنان و پايان جنگ و زمان فراغت كشور از تهديدات، دستور ساخت پناهگاه هاي جمعي براي مردم و كارگران را صادر فرمودند و اين بيانگر اهميت مسئله دفاع و پايداري ملي است.

محمدي نيا افزود: رهبر معظم انقلاب ديدگاه خاصي به پدافند غير عامل دارند و به عنوان فرماندهي معظم كل قوا، سياست هايي را مشخص و در دستور كار همه نهادها و آحاد ملت قرار دادند.

وي افزود: ما چه بخواهيم و چه نخواهيم تهديد داريم و بايد فارغ از وظايف و مسئوليت هاي روزمره، قبل از هرگونه تهديد به مصونيت فكر كنيم و زماني كه مصونيت از داخل شكل بگيرد، تهاجمات بيروني قابل دفاع مي شود، در غير اين صورت اصل زنده بودن زير سوال مي رود كه ضرورت اوليه آن داشتن نوع نگاه پدافند غير عاملي است.

رئيس گروه مشاوران سازمان پدافند غير عامل كشور، حفظ سرمايه هاي ملي، مصون سازي كشور از تهديدات و ايمن سازي منابع و زير ساخت هاي ضروري كشور را از مهمترين اهداف پدافند غير عامل برشمرد.

محمدي نيا تاكيد كرد: وقتي امروز ابرقدرت ها اذعان مي كنند كه فرهنگ انقلاب اسلامي در كشورهاي منطقه در حال بروز و گسترش است، اين يك ارزش است كه بايد از آن دفاع كنيم.
وي عنوان كرد: بايد به اركاني فكر كنيم كه كشور از هر نوع تهديد، حتي تهديداتي كه خودمان از آن اطلاع نداريم مصون بماند كه لازمه آن حركت گام به گام بوده كه با ياري خداوند انجام پذير است.

رئيس گروه مشاوران سازمان پدافند غير عامل كشور در بخش ديگري از سخنان خود، حفاظت از منابع و پايدارسازي توليد هنگام تهاجم، كاهش آسيب پذيري منابع فيزيكي و غير فيزيكي كشور، بازدارندگي تهديدات و افزايش هزينه تهاجم دشمن را از ديگر اهداف مهم كارگروه پدافند غير عامل برشمرد.

وي تاكيد كرد: از آنجايي كه دشمنان ما از احمق ها هستند ممكن است دست به هر كار احمقانه اي بزنند كه در اين صورت بايد اقدام آنان با هزينه هاي بسيار بالايي همراه باشد به گونه اي كه حملات و هزينه هاي صرف شده اثر گذار نباشد.

اين مقام مسئول با بيان ويژگي هاي جنگ هاي آينده، خاطر نشان كرد: با وجود اينکه هم اكنون دنيا در حال جنگ است اما هيچ گلوله اي رد و بدل نمي شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر