۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۷۹۴۳
معاون اجتماعی پليس گيلان تاکید کرد:
سرهنگ خیرخواه مصون‌سازی از آسيب‌ها و تهديدات احتمالی و کاهش آسيب‌پذيری نيروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان‌های حياتی را از مهمترين مزايای اجرای ضرورت‌های پدافند غيرعامل در جامعه دانست.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ محمدرضا جعفری خيرخواه، معاون اجتماعی پليس گيلان، مصون‌سازی از آسيب‌ها و تهديدات احتمالی و کاهش آسيب‌پذيری نيروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان‌های حياتی را از مهمترين مزايای اجرای ضرورت‌های پدافند غيرعامل در جامعه دانست و اظهار کرد: بايد تلاش کرد تا اصول پدافند غيرعامل در تمام مجموعه‌های فرماندهی انتظامی استان و شهرستان‌ها نهادينه و در مواقع ضروری به درستی آنها را به کار برد.

وی با بيان اينكه در حال حاضر عمده‌ترين هدف پدافند غيرعامل، ايمن‌سازی و کاهش آسيب‌پذيری است، افزود: اين کار با برنامه‌ريزی و طراحی بايد در سطح استان و شهرستان‌ها نيز نهادينه شده و در هفته گراميداشت ملی پدافند غيرعامل و مديريت بحران به اين مهم توجه جدی شود.

معاون اجتماعی پليس گيلان افزايش بازدارندگی، کاهش آسيب‌پذيری، تداوم خدمات ضروری و تسهيل در مديريت بحران را چهار رکن اساسی نتايج پدافند غيرعامل اعلام نمود و بيان کرد: با اجرای درست پدافند غيرعامل است که می‌توانيم با بهره‌مندی از آن، نقاط ضعف را در برابر تهديدات طبيعی و غيرطبيعی پوشش دهيم.

خيرخواه با تاكيد بر اينكه در دنيای امروز، علم و آگاهی شاخصه اصلی قدرت به شمار می‌آيد، بیان کرد: توسعه آموزش همگانی و گسترش علوم و فنون در کشورمان، می‌تواند محدوديت‌های مالی و انسانی را برطرف سازد.

وی يكی از اصول پدافند غيرعامل جنگ نرم را ايجاد آمادگی فكری برای كاهش تلفات ناشی از شبيخون جنگ نرم دانست و تصریح کرد: شبيخون جنگ نرم كليه مولفه‌های يك جنگ تمام عيار را برای شكست دادن دشمن داراست.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بيان اينكه برخلاف جنگ سخت، عوارض جنگ نرم عمدتا با چشم قابل مشاهده نيست و جنگ نرم روی باورهای عمومی هدف‌گذاری می‌كند، گفت: متاسفانه عوارض جنگ نرم در افكار عمومی باقی مانده، در صورتی كه توجهی جدی به اين عوارض صورت نگيرد، ممكن است در آينده زمينه ساز مشكلات ديگری شود.

خیرخواه اضافه کرد: وقتی اهداف دشمن در افزايش و رشد آسيب‌ها، ناهنجاری‌ها، جرائم و... برای مردم روشن شود و مردم قدر ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی خود را بدانند هرگز در قبال تهاجم يا شبيخون فكری و رفتاری دشمن مغلوب نمی‌شوند.

وی با بيان اينكه باید منابع اطلاع‌رسانی را در جبهه خودی افزايش داده و ضريب درستی تحليل‌های مردم را بالا ببريم، خاطرنشان کرد: گسترش مطبوعات و رسانه‌ها، مناظرات سياسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حمايت قوای سه گانه از اطلاع رسانی از ضروريات پدافند غيرعامل برای ايجاد آمادگی در مردم برای تحليل صحيح مسائل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر