۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۷۸۹۵
استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت:پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مؤثرترین ، پایدارترین و کم هزینه ترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات طبیعی و یا مصنوعی به شمار می رود.
به گزارش پایداری ملی، هوشنگ بازوند در جلسه روز یکشنبه پدافند غیرعامل استان در تالار جلسات استانداری افزود:پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات می گردد.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در آن نیاز به بکارگیری جنگ افزار نیست و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و نیروی انسانی جلوگیری و یا میزان این خسارات را به حداقل ممکن کاهش داد.

به گفته استاندار لرستان در پدافند غیرعامل عمدتا ذهن ها به سمت موارد نظامی سوق پیدا می کند و شاید به همین دلیل به اهمیت آن توجه نکردیم اما این اصطلاح فراتر از این است و این واژه مهم و حیاتی مغفول واقع شده است.

وی تصریح کرد: ریشه و تاریخچه پدافند غیرعامل به نیازهای انسان برای زندگی و به قدمت تمدن بشری بر می گردد و تلاش هایی که بشر برای حراست و مراقبت از خود در برابر دشمنان طبیعی و انسانی انجام داده است به نوعی همان پدافند غیرعامل است. 

بازوند همچنین گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله کشور پدافند غیر عامل باید در اجرای طرح های مختلف از جمله اقتصادی ، اجتماعی و سایر بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به تصویب اساسنامه پدافند غیرعامل توسط رهبر معظم انقلاب برنامه جامع و کاملی از پدافند غیرعامل در کشور تهیه شده که دراین استان نیز باید طرح جامع پدافند غیرعامل تهیه شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه ایران یک کشور حادثه خیز است و از آسیب های حوادث طبیعی شامل زلزله، سیل ، تگرگ، طوفان و سایر موارد لطمه می بیند،باید توجه بیشتری به پدافند غیرعامل شود.

به گفته وی با اجرای طرح های پدافند غیرعامل در زمان آرامش و به کارگیری تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل می توان هزینه ها را کاهش داد و خسارت های ناشی از حوادث را به حداقل رساند.

هفته پدافند غیرعامل نیز از روز دوشنبه چهارم آبان ماه جاری آغاز و یک هفته ادامه دارد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر