۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۶۵
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلفان گفت : آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل موجب کاهش خسارت حوادث احتمالی می شود و آنان آمادگی لازم را در مقابل حوادث خواهند داشت .
 احمد کاظمی روز پنج شنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان دلفان افزود: مدیران مدارس بایستی دانش آموزان را با اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل آشنا کنند و با برگزاری کلاس های آموزشی و مانورها آنان را در مقابل حوادث پیش بینی نشده آماده نمایند .

وی بیان داشت : آموزش مهارتهای پدافند غیر عامل در کشورهای در حال توسعه بسیار مهم است و این آموزشها در کشور ما به دلیل بروز حوادث طبیعی و وجود دشمنان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

وی ، پدافند غیرعامل را پایدارترین، ارزان ترین و صلح آمیزترین نوع دفاع در کشور عنوان کرد و اظهار داشت : اگر چه فرهنگ سازی این امر نیازمند تلاش بسیار و همکاری تمام دستگاه هاست اما آموزش و پرورش و دانش آموزان نقش اساسی را در فرهنگ سازی آن دارند.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای گفته می شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش آسیب و یا خسارتها در زمان بروز حادثه و یا بحرانهای مختلف مورد توجه قرار می گیرد.

با انجام اقدامهای پدافند غیرعامل می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و همچنین تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا این خسارات را به حداقل رساند. 

شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت و 444 روستا در شمال غربی استان واقع شده است .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر