۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۷۸۳۹
دکتر محسن محبی معاون فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل با حفظ سمت سخنگوی این سازمان شد. وی در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد به تشریح برنامه ها و فعالیتها جهت برگزاری هفته پدافند غیرعامل پرداخت.
سخنگو و معاون توسعه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل داشت، گفت: اولین دانشجوی دوره دکترای مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل از دانشگاه دفاع ملی فارغ التحصیل شد.
تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل توسط سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور

وی ادامه داد: هم چنین اولین دوره کارشناسی ارشد اقتصاد مقاومتی طی هفته پدافند غیرعامل در دانشگاه مالک اشتر افتتاح خواهد شد؛ این در حالی است که برای اولین بار سازمان پدافند غیرعامل اقدام به راه اندازی این رشته کرده است.
 
دکتر محبی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل از سال 1382 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و سیر تکوینی و تحولی خود را طی کرد؛ امروز شاهد بالندگی سازمان پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف هستیم.
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل در ادامه اظهار داشت: در سال 90 پیشنهادی از سوی ستاد کل به محضر ایشان تقدیم شد مبنی براینکه روز هشتم آبان به نام روز پدافند غیرعامل نامگذاری شود که ایشان موافقت کردند و از آن روز به بعد هشتم آبان به نام ما در تقویم تعیین شد.

وی تاکید کرد: برای پاسداشت پدافند غیرعامل هر ساله از سال 90 که امسال سال چهارم آن است هفته بزرگداشتی را پیش بینی می کنیم با این هدف که بتوانیم گزارشی از اتفاقات رخ داده و اقداماتمان بیان و اطلاع رسانی کنیم.
 
محبی با بیان اینکه اقدامات جدیدی که لازم است در هفته پدافند غیرعامل اتخاذ شود را در این هفته مرور خواهیم کرد خاطر نشان کرد: در هفته پدافند غیرعامل اقداماتی که نمادین بوده و به صورت نمایشی است را دنبال خواهیم کرد.
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل با تاکید براینکه امسال چهارمین سال گرامی داشت پدافند غیرعامل است افزود: بنا داریم تا با طرح های جدیدی این هفته را پیش ببریم طرح هایی که براساس مفاد اساسنامه ما را یک سازمان لشکری و کشوری تعریف می کند.
 
وی ادامه داد: در هفته پدافند غیرعامل که آغازش از 4 آبان بود و تا 10 آبان ادامه خواهد یافت به خوبی به حوزه های ماموریتی سازمان پدافند غیرعامل خواهیم پرداخت.

تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل توسط سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور
 
دکتر محبی یادآور شد: شعار هفته پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل؛ مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی ملت و دولت انتخاب شد البته برای هر روز هفته شعارهایی را پیشنهاد و مصوب کردیم که عبارتند از :
 
دوشنبه:    اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیرعامل.

سه‌شنبه:  جامعه سالم محور پایداری ملی.

چهارشنبه :  ارتقاء آمادگی، اقتدار درونزا و امنیت پایدار.

پنج‌شنبه:   اقتصاد مقاومتی با همدلیو همزبانی دولت و ملت.

جمعه :   مدیریت جهادی و بسیج و مصون‌سازی جامعه.

شنبه :    استانداردسازی، مقاوم‌سازی و زیرساخت‌ها و سرمایه‌های ملی.

یکشنبه:  مصون‌سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری.

وی با تاکید براینکه پدافند غیرعامل توانسته این دانش را در داخل کشور به طور قابل ملاحظه ای بومی و ارتقا ببخشد بیان کرد: دستورالعمل هفته پدافند غیرعامل با امضای رئیس ستاد کل به همه سازمان ها و دستگاه های کشوری و لشکری ابلاغ شد؛ در این دستورالعمل آنچه که باید در دستور کار دستگاه ها اتفاق بیفتد پیش بینی شده است؛ هم چنین ما در آنجا اهداف، مستندات، سطوح برنامه ها و سیاست ها را قید کرده ایم.
 
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل  در تشریح اهداف هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل که طی دستورالعملی برای دستگاه های کشوری و لشکری ارسال شده عبارت است از گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه؛ معرفی ضرورت ها و کارکردهای پدافند غیرعامل در طی سالی که گذشت؛ آگاه سازی مردم و ارائه گزارش عملکرد توسط سازمان های کشوری و لشکری؛ زمینه سازی برای مشارکت مردم همکاری مسئولین و نخبگان در حوزه پدافند غیرعامل و مشارکت فکری نخبگان و صاحب نظران در پاسخگویی به نیازهای جامعه از جمله اهداف سازمان پدافند غیرعامل در هفته پیش رو است.

تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل توسط سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه هدفی که برای این سازمان اهمیت بیشتری دارد گفتمان سازی و فرهنگ سازی مفاهیم سازمان پدافند غیرعامل است تاکید کرد: در هفته پدافند غیرعامل تمرکزمان بر فرهنگ سازی است تا بتواند مفاهیم پدافند در جامعه به خوبی مشخص شود برهمین اساس امسال یک ورود جدی به حوزه تولیدات رسانه ای داریم.

وی خاطر نشان کرد: تدوین و ساخت یک سریال 13 قسمتی در حوزه پدافند زیستی، ساخت مستندات مختلف در سازمان صدا و سیما و پخش آن در هفته پدافند غیرعامل، گفتگو و مصاحبه های زنده رئیس سازمان پدافند غیرعامل در شبکه های مختلف اعم از رادیو و صدا و سیما در حوزه های تخصصی برای مردم و هم چنین حضور 30 کارشناس در معاونت صدا و 30 کارشناس در معاونت سیما معرفی می کنند تا بتوانند بخشی از آنچه را که در سازمان پدافند غیرعامل می افتد را اعلام کنند.
 
محسن محبی  افزود: سطوح برنامه هایی که برای هفته پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده در سطح ملی، دستگاهی و استانی تعریف شده است؛ سطح ملی به دو سطح ستادی و قرارگاهی تقسیم می شود به نحوی که برنامه هایی که توسط معاونت های ما تولید می شوند ستادی و اقداماتی که توسط قرارگاه ها صورت می گیرد را قرارگاهی می دانیم.
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: در سطح دستگاهی ما یک سازمان لشکری و کشوری تعریف می شویم عقبه های این سازمان هم در سازمان نیروهای مسلح که معمولا ذیل معاونت مهندسی این دستگاه ها یک معاونت و مدیریت تحت عنوان پدافند غیرعامل تعریف می شود که البته اقداماتی خوبی در این راستا انجام داده اند.

وی تاکید کرد: در حوزه لشکری یکی از معاونین وزرا با حفظ سمت مدیر کل پدافند غیرعامل در این سطح حضور دارد علاوه بر این در وزارت کشور در همه استانداری ها یک نفر از استاندار محترم به عنوان مدیر کل پدافند غیرعامل انتخاب می شود هم چنین شخص استاندار به عنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل استان تعریف می شود.

تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل توسط سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور
 
محبی خاطر نشان کرد: لذا مسئولیت اصلی پدافند غیرعامل اعم از استانداری ها شخص استاندار است و در وزارتخانه ها شخص وزیر مسئول پیگیری امور پدافند غیرعامل که از طرف خودشان فردی را مامور می کنند تا این مهم را محقق کنند.
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل در ادامه تصریح کرد: در سطح دستگاهی و استانی چند محور مهم در اجرای پدافند غیرعامل را پیش بینی کرده ایم که یکی از محورها تشکیل ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل است؛ این ستاد در همه دستگاه ها با حضور معاونین مختلف دستگاه ها تشکیل می شود تا بتواند کار وظایف را انجام دهد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: پخش محصولات تخصصی در هفته پدافند غیرعامل از جمله برنامه های مهم در پدافند غیرعامل است تا همه دستگاه ها بتوانند امور تبلیغاتی خود را در این هفته به معرض نمایش بگذارند.
 
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: حوزه آموزش و پژوهش و تجلیل از پایان نامه های برتر و کتاب های برتر از دیگر محورهای اجرایی هفته پدافند غیرعامل است.
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: ما هر ساله معمولا تجهیز کتابخانه های سازمان ها را بررسی قرار می دهیم که قرار است در هفته پدافند غیرعامل این اتفاق رخ دهد همچنین تلاش داریم تا شعارهای پدافند غیرعامل در فیش حقوقی آبان ماه بسیاری از وزارتخانه های کشوری و لشکری قید شود.

 تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل توسط سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور

دکتر محبی بیان کرد: همچنین در جلسه ای که با سازمان صدا و سیما داشتیم توافق شد تا تولیدات رسانه ای ما در این سازمان پخش شود و همچنین صدا و سیما مراکز استانی به این مهم بپردازند؛ برگزاری رزمایش ها در تمامی استان ها از دیگر محورهای اجرایی هفته پدافند غیرعامل است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: قرار است برنامه صبحگاهی در طول هفته پدافند غیرعامل در میان حدود 700 مدرسه در کل کشور و یک مدرسه نمونه در تهران داشته باشیم.
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: پیش از خطبه های نماز جمعه در هفته پدافند غیرعامل مسئول سازمان پدافند غیرعامل سخنرانی خواهد کرد؛ سخنرانی سردار جلالی پیش از خطبه نماز جمعه روز هشتم آبان ماه انجام خواهد شد.
 
دکتر محبی در ادامه تاکید کرد: افتتاح مرکز درمانی شیمیایی در بیمارستان بقیه الله (عج) در هفته پدافند غیرعامل در دستور کار قرار خواهیم داد همچنین دیدار با مراجع عظام تقلید، برگزاری رزمایش ها و همایش ها در تمام سطوح از برنامه های هفته پدافند غیرعامل است.
 
وی با بیان اینکه حوزه سایبری حوزه بسیار با اهمیتی است افزود: به همین لحاظ ما قرارگاه سایبری را تشکیل دادیم و در این حوزه شاهد سه سطح خانواد ها، دستگاه ها و دیگر سطح ملی هستیم؛ در حوزه پدافند  غیرعامل ما آن سطح راهبردی و کلان کشوری را مدنظر قرار می دهیم تا اگر قرار باشد زیرساخت های کشور مورد حمله و نفوذ دشمن قرار گیرد این وظیفه قرارگاه سایبری است که با آن مقابله کند؛ به طور مثال اگر قرار باشد زیرساخت های بانکی و اقتصادی ما مورد صدمه دشمن قرار گیرد ما در آن ورود پیدا خواهیم کرد.
 
سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به گوشی های هوشمند و تهدیدات مربوط به این گوشی ها یادآور شد: از نظر ما گوشی های هوشمند هم برای مدیران و هم برای خانواده ها تهدیدآفرین هستند از این رو باید به توصیه هایی که در این زمینه می شود توجه کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: دامنه ماموریت سازمان پدافند غیرعامل به مرور زمان با تحول تهدیدات گسترش خواهد یافت از این رو این سازمان یک سازمان متنوع، پویا و منعطف است چرا که طی 12 سال عمر خود همواره ماموریت های جدیدی را تجربه کرده است همچنین باید گفت جنس پدافند غیرعامل با مدیریت بحران متفاوت بوده از این رو شاید اجازه ادغام این دو سازمان داده نشود.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از محصولات نرم افزاری این سازمان توسط دکتر محسن محبی سخنگوی سازمان پدافند غیر عامل رونمایی شد.

تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل توسط سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر