۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۱۵
فرماندار ملکان:
فرماندار ملکان گفت: پدافند غیرعامل به نوعی پیشگیری از آسیب ها در حوزه های مختلف به ویژه جنگ نرم است.
به گزارش پایداری ملی، جهانگیر اسکندرزاده در جلسه ستاد پدافند غیرعامل که با حضور مسئولین عضو این ستاد در سالن جلسه فرمانداری ملکان تشکیل گردید جوانان را هدف اصلی جنگ نرم دشمنان دانست و افزود: دشمنان انقلاب امروز سبک زندگانی و هویت جوانان بخصوص در حوزه های فرهنگی را مورد هدف قرار داده اند و باید مسئولین مربوطه هوشیار باشند.

 وی با بیان اینکه از حدود دو سال پیش ستاد پدافند غیرعامل به وزارت کشور منتقل شده و فعالیت آن در حوزه های مختلف گسترش یافته از صدور دستورالعملی جدید برای تشریح خطرات پدافند غیرعامل توسط مبلغان در ایام ماه محرم خبر داد و گفت: به منظور تشریح جزئیات آسیب های پدافند غیرعامل و جنگ نرم دشمنان از مبلغان خواسته شده در ایام ماه محرم مردم و جوانان شههرا و روستاها را در جریان این امر مهم قرار دهند.

فرمانده سپاه ملکان نیز با بیان اینکه در طول پنج هزار سال گذشته 14 هزار جنگ در دنیا اتفاق افتاده و 4 میلیارد تن در این جنگ ها کشته شده اند، افزود: در این مدت طولانی تنها 268 روز در جهان جنگی نبوده و در بقیه ایام انسانها با یکدیگر در جنگ و نبرد بوده اند.

سرهنگ پاسدار جواد اکبری افزود: ولی در جنگ 8 ساله، ایران اسلامی شاهد تجربه و برکت و همچنین مشارکت مردمی بوده و خودکفایی در حوزه های مختلف از جمله تولید تجهیزات نظامی از موهبت این جنگ بوده است.

وی آمادگی دستگاه‌های دولتی را در خصوص پدافند عامل و غیرعامل ضروری خواند و گفت: بر اساس طرح موزائیکی و در صورت وقوع هر گونه تهدید و یا اتفاق و حوادث غیرمترقبه شهرها به صورت مستقل از استان و یا تهران عمل کرده و در صورت نیاز از نیرو و امکانات سایر شهرها استفاده خواهد کرد.

 اکبری کاهش آسیب پذیری، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش آستانه تحمل مردم، پوشش، گمراه کردن دشمن، مکان یابی، پراکندگی، جابجایی نفرات و تجهیزات، مقاوم سازی و اعلام خبر را از اصول پدافند غیرعامل ذکر کرد.

 وی از سازماندهی بیش از 50 هزار بسیجی برادر و خواهر در گردان های رزمی در شهرستان ملکان خبر داد و اظهار کرد: این افراد در کنار گذراندن طرح صالحین دوره های آموزشی رزمی را نیز فرا می گیرند.

 فرمانده سپاه ملکان تشکیل مستمر جلسات پدافند غیرعامل در این شهرستان را ضروری خواند و گفت: این جلسات باید بصورت تخصصی و با حضور کارشناسان مربوطه و مسئولین و دستگاههای مربوطه در فرمانداری ملکان تشکیل گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر