۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۷۸۰۵
مدير کل آموزش و پرورش لرستان:
مدير کل آموزش و پرورش لرستان گفت: تبيين مدل مفهومي پدافند غيرعامل فرهنگي با رويکرد جنگ نرم مهم ترين دغدغه آموزش و پرورش در مدارس است.
به گزارش پایداری ملی، مدير کل آموزش و پرورش لرستان گفت: مهم ترين نهاد اجتماعي، تربيتي و آموزشي و اصلي ترين رکن تعليم و تربيت مدرسه است که رسالت تعليم و تربيت را برعهده دارد. 

دکتر گودرز کريمي فر با اشاره به جنگ نرم دشمن در عرصه فرهنگي گفت: بايد شناخت و آگاهي دانش آموزان در برابر هجمه هاي فرهنگي دشمن بالا برود و آنها را براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي آماده کرد. 

وي در ادامه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازي و آموزش عمومي در زمينه به کارگيري اصول پدافند غيرعامل يکي از اقداماتي است که در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و در اين خصوص کارگاه هاي آموزشي ويژه مديران، دبيران و دانش آموزان برنامه ريزي شده است. 

کريمي فر در ادامه به اهداف پدافند غيرعامل در مدارس اشاره کرد و گفت: ايجاد امنيت در برابر تهديدات، پايداري در شرايط بحران و کم کردن آسيب پذيري، حفظ جان و تامين آرامش جسمي رواني دانش آموزان در هنگام تهديد، بهبود عملکرد مدرسه در جهت رشد و شخصيت دانش آموزان و حفظ آمادگي براي مقابله با هر نوع خطر از جمله اهدافي است که در مدارس بايد مد نظر متوليان تعليم و تربيت قرار گيرد. 

وي در ادامه افزود: اهميت آموزش، دانش و آگاهي، در توانمندسازي دانش آموزان در بسياري از موارد بيش از قابليت واکنش در حوادث احتمالي است، لذا بايد به مقوله آموزش و فرهنگ سازي پدافند غير عامل بيشتر توجه شود. 

کريمي فر در ادامه افزود: از مهمترين عرصه هاي فعاليت جنگ نرم با توجه به روش ها و ابزارهاي آن حوزه فرهنگي است که مي تواند اثرات مخربي رابه همراه داشته باشد، لذا لازم است سامانه دفاعي مطلوبي ترسيم شود تا پاسخگوي صحنه نبردو جنگ فرهنگي باشد و پدافند غيرعامل مي تواند کم هزينه ترين شيوه دفاع باشد.

وي ادامه داد: تبيين مدل مفهومي پدافند غيرعامل فرهنگي با رويکرد جنگ نرم مهم ترين دغدغه آموزش و پرورش در مدارس است. 

کريمي فر در ادامه خاطرنشان کرد: در پدافند غيرعامل فرهنگي بايستي تمامي امکانات فرهنگي شامل مولفه هاي تنوعات فرهنگي هنر ادبيات دين فيلم و سينما مد صنايع دستي و فرهنگي موسيقي نشاط و تفريح و سرگرمي و نظير آنان براي مقابله با تهديدات دشمن در فضاي فرهنگي به کار گرفته شده و تلاش شود تا سلسله اقدامات اقناعي بر پايه باورهاي موجود در جامعه صورت گيرد تا دشمن نتواند به جامعه هدف نگاه پذيرش شکست و ضعف را بقبولاند. 

مدير کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود: مقبول ترين، موجه ترين و کم هزينه ترين شيوه دفاعي که هيچ گونه بهانه اي به دست دشمنان و بدخواهان نمي دهد و بيشترين کارآيي را در مقابله با دشمن دارد پدافند غير عامل در مقابل تهديدات نرم است؛ چرا که همواره تهاجم نظامي در مقايسه با تهاجم نرم از مشروعيت و مقبوليت کمتري برخوردار است و دفاع در مقابل تهاجم نيز همواره موجه تر از حمله قلمداد شده است و مورد استقبال همگان قرار گرفته است و به­ عنوان حق مسلم هر ملتي در برابر تهاجم دشمن مورد تاکيد و تاييد بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر