۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۷۳۷
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان مشکلات استان و نقش کارساز پدافند غیرعامل در بقای سرمایه های ارزشمند جامعه گفت: دستگاهها اجرایی نمودن برنامه ها و دیدگاههای حوزه پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان مشکلات استان و نقش کارساز پدافند غیرعامل در بقای سرمایه های ارزشمند جامعه گفت: دستگاهها اجرایی نمودن برنامه ها و دیدگاههای حوزه پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.

پژمان نیک‌اقبالی در هفتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل از عملکرد بسیار خوب اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و اظهار داشت: پدافند غیرعامل موضوع مهمی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به سمت تقویت این رشته برآمده اند.

وی با بیان اینکه در قاره آسیا کشورهای ژاپن و کره شمالی پیشقدم اجرای طرح پدافند غیرعامل هستند، افزود: کشور ما در منطقه خاصی از جهان قرار دارد و به دلیل استراتژیک و استکبارستیزی که داریم باید در این خصوص توجه بیشتری شود.

معاون امورعمرانی استانداری با بیان اینکه پدافند غیر عامل ریشه در دین اسلام دارد، گفت: نمونه آن را می توان در تدابیر بکار گرفته جنگ احد و خندق جستجو کرد.

نیک‌اقبالی دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل و ارتقای آمادگی را مستلزم انجام برنامه‌های عملیاتی و رزمایش‌های مختلف توسط دستگاههای اجرایی دانست.

وی با اشاره به اینکه وظیفه پدافند غیرعامل بیشتر از نوع آموزش، سیاست گذاری و برگزاری جلسات تخصصی است، تصریح نمود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی است که این برنامه ها را عملیاتی کنند.

این مسئول با تاکید به ضرورت پیش بینی فضای امن در ساختمانها تصریح کرد: نظام مهندسی استان موظف است در هر ساختمان یک اتاق امن به دید پدافند غیرعاملی احداث شود.

نیک‌اقبالی با تشریح اهمیت اجرای رزمایش های درون سازمانی و مشارکتی در افزایش آمادگی ها، اظهار داشت: دستگاهها در برگزاری رزمایش‌ها نقاط ضعف خود را مشخص نمایند و تکرار رزمایش در صدد بر طرف شدن نواقص برآیند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر