۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۲۶
جلسه هم اندیشی رابطین پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی استان در خصوص برنامه های هفته پدافند ، به ریاست نورخدا قاسمی مشار استاندار مرکزی در امور پدافند غیرعامل و با حضور معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور و شکراله حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در محل سالن جلسات طبقه چهارم استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست هم اندیشی رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان مرکزی گفت: پدافند غیرعامل دفاع غیرمسلحانه از کشور، زیر ساخت ها و مردم است و اجرای صحیح برنامه های آن باعث کاهش آسیب پذیری کشور و ارتقاء پایداری ملی می شود.

وی افزود: آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی در تمامی ابعاد سرمایه کشور است و باید هر روزکامل تر شود.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: برای مثال 40 درصد از سوخت نیروگاه های کشور گاز است و تمام نانوایی ها از سوخت گاز استفاده می کنند و پدافند غیرعامل در این حوزه به معنای راهبردهایی است که در صورت قطعی گاز بر اثر حوادث طبیعی، غیرطبیعی و یا تروریستی بتواند از بحران و مشکل پیشگیری کند.

وی تاکید کرد: تجهیز تمامی نانوایی ها به سوخت دوم و موتوربرق اضطراری از اقداماتی است که در زمره برنامه های پدافند غیرعامل طبقه بندی می شود.

وی اظهارکرد: داشتن اقتصاد قوی با اتکا به محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی، دستیابی به علم پیشرفته و داشتن روحیه انقلابی از راهبردهای پدافند غیرعامل برای قوی شدن کشور در مقابل دشمنان است.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل گفت: در اجرای فعالیت های پدافند غیرعامل علاوه بر انجام اقدامات دیپلماتیک به منظور دور کردن خطر از کشور، تکیه بر استحکام درونی اصلی مهم است.

وی ادامه داد: از چهارم تا دهم آبان ماه با عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و این ایام فرصتی است تا با انجام برنامه های فاخر ، ماندگار و متنوع در عرصه های تخصصی، تاکید مقام معظم رهبری بر تقوین این حوزه برجسته سازی شود.

وی، شعار هفته پدافند غیرعامل امسال را مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت اعلام کرد و گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، معرفی ضرورت ها، کارکردها و فعالیت های پدافند غیرعامل در سطح جامعه، گفتمان سازی و فرهنگ سازی در جامعه از اهداف مهم این هفته است.

وی افزود: ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان های اجرایی کشور در مورد پدافند غیرعامل، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه های نوین فرهنگی و هنری، آگاه سازی فکری نخبگان و صاحب نظران در پاسخگویی به نیازهای تخصصی پدافند غیرعامل از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: استراتژی نوین آمریکا که در سخنرانی باراک اوباما در دانشگاه وست پوینت تبیین شد بر محور جنگ نیابتی، گسترش تهدیدهای تروریستی امنیتی و جنگ مردم محور با تاکتیک استفاده از مدیریت جنگی از راه دور استوار است.

وی افزود: بر این اساس واگذاری حل مشکلات منطقه ای به بازیگران منطقه ای، تبدیل عملیات های نظامی به روش اطلاعات پایه، تشکیل ائتلاف منطقه ای و اجتناب از مداخله مستقیم، تهدیدهای ایدئولوژیک، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایبری را مد نظر دشمنان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تقویت عمده در قدرت هوایی، دریایی و توان موشکی، استفاده مستشاری نظامی از آمریکا، استفاده اطلاعاتی، اتحاد استراتژیک با رژیم صهیونیستی، توسعه ساختار ارتش استیجاری، بهره گیری از منابع زیاد نفتی برخی از اقداماتی است که دشمنان در حال آنجام آن ها هستند.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور، استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران، ارتباط با جامعه علمی و فرهنگی کشور، تمرکز بر حوزه های تخصصی (سایبری، زیستی، پرتویی، شیمیایی ) و کارکردی پدافند غیرعامل، استفاده فراگیر از ظرفیت رسانه ملی، تمرکز بر فعالیت های موثر، کم هزینه و پرمخاطب، بهره گیری از ظرفیت فرهنگ عاشورایی برای ترویج پدافند غیرعامل و بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بسیج ، تشکل های مردم نهاد و هیات های مذهبی را اهم سیاست های اجرایی برگزاری هفته پدافند غیرعامل ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته پدفند غیر عامل اشاره کرد و گفت: امسال هفته پدافندغیرعامل تحت عنوان "پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت" نامگذاری شده است که بر این اساس برنامه های متنوعی را برای استان های مختلف در نظر گرفته ایم.

وی اهداف برگزاری هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل را معرفی ضرورت ها، کارکردها و فعالیتهای پدافند غیرعامل در سطح جامعه و گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه معرفی کرد.

معاون بسیج و امور استان های پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد: برنامه های هفته پدافند غیرعامل امسال از تاریخ چهارم تا دهم آبان ماه برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی در اجرای پدافند غیرعامل جزء استان های برتر شده و این موفقیت به خاطر زحمات و همکاری بی شائبه مسئولان همه دستگاه های بوده است.

شکرالله حسن بیگی افزود: پدافند غیرعامل نیاز پایه برای کشور در تمامی زمینه هاست و مادامی که بر اصول سیاست های کلان معظم رهبری حرکت شود کشور در برابر تهدیدهای دشمن مصون است و آمادگی در برابر هر توطئه وجود دارد.

وی افزود: پدافند غیرعامل نیاز دنیای امروز و آینده نیست؛ بلکه تمامی جوامع بشری در تمامی برهه‌ها باید از این استراتژی نهایت استفاده را داشته باشند، امروز مسئولان ما در تمامی زمینه‌ها نسبت به فعالیت‌های زیرساختی خود نیازمند اصولی منطبق با اصول اولیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های امام راحل(ره) هستند.

ایشان ضمن تأکید براینکه در یک نگاه کلی دشمنان شیوه و استراتژی خود را در منطقه تغییر داده و به نوعی دیگر با ما مقابله می‌کنند، به تشریح شیوه‌های دشمنان پرداخت و افزود: شیوع جنگ‌های نیابتی که در منطقه شاهد هستیم، تشکیل گروهک‌هایی همچون طالبان، القاعده و داعش و ترویج افکار غیر اسلامی و فرق ضاله از جمله شیوه‌های دشمنان برای مقابله با اسلام است.

وی تهدیدات ایدئولوژیکی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دشمنان خواند و اظهار کرد: تهدیداتی همچون ترویج افکار سلفی گری و وهابیت در جوامع اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که دشمنان در طی سال‌های اخیر به آن پرداخته و سعی داشتند با تغییر نگاه و باورهای مردم به اهداف خود برسد.

در این جلسه سردار نورخدا قاسمی lمشاور استاندار مرکزی در امور پدافند غیرعامل نیز با ارائه گزارشی، فعالیت های دو ساله این اداره کل در سطح استان مرکزی را تشریح کرد.

ایشان افزودند: ارتباط رابطین پدافند غیرعامل با یکدیگر و همکاری بین آنان باعث شده از بروز برخی مشکلات جدی در این زمینه کاسته شود، کاربری‌های موجود در فضای مجازی یک امکان جدید در فناوری و خدمت به بشر به وجود آورده که جوانان با آن بسیار مأنوس هستند و ممکن متحمل ضرر و آسیب‌هایی نیز در این عرصه شوند.

قاسمی برلزوم نهادینه کردن آموزش‌های لازم در حوزه سایبری و فضاهای مجازی به منظور مصونیت نوجوانان و جوانان از مشکلات اخلاقی و رفتاری تأکید کرد و افزود: خوشبختانه با برقراری ارتباط با با نیروی انتظامی و پلیس فتا همایش‌هایی در همین راستا به منظور آگاهی بخشی به جوانان از خطرات فضای مجازی برگزار کردیم که با استقبال خوب جوانان مواجه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر