۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۶۴۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین به تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل (دفاع غیرمسلحانه) پرداخت و گفت: برای این مناسبت برگزاری 120 برنامه را پیش بینی کرده ایم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد افشار در نشست شورای پدافند غیرعامل استان افزود: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای امدادی و انتظامی، دیدار اعضای شورا با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری میزگردهای علمی و تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل از جمله این برنامه ها است.

وی اضافه کرد: در این مناسبت همچنین شاهد برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با مشارکت دستگاه های اجرایی استان خواهیم بود.

این مسوول با بیان اینکه در این رزمایش میزان آمادگی دستگاه ها و نهادها در حوزه پدافند غیرعامل مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: در این رزمایش بدون اطلاع قبلی به شکل فرضی به یکی از مراکز حساس استان توسط دشمن هجوم وارد می شود و باید دستگاه ها و نهادهای مسوول برای انجام اقدامات مقابله ای و امدادی وارد کار شوند.

افشار با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل در جامعه ما باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود،افزود: توجه به این موضوع می تواند ما را در حفظ و صیانت از دستاوردهای مادی و معنوی سرزمین خود در مقابله با تهدیدات نظامی دشمن کمک کند.

4 تا 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می گویند که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر