۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۷۳۵۶
رئیس کمیته بهداشت و درمان پدافند غیرعامل مازندران از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان جهت پذیرش مصدومان حادثه منا و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا در استان خبر داد.
محمد پنبه‌چی، از آمادگی کامل این کمیته جهت پذیرش مصدومان حادثه تلخ و ناگوار منا و برنامه‌ریزی لازم جهت جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا خبر داد.

وی افزود: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های سطح استان اعم از خصوصی و دولتی از هفتم تا دوازدهم مهرماه جهت پذیرش مصدومان و موارد مشکوک به بیماری کرونا آمادگی لازم را دارند.

پنبه‌چی از استقرار تیم پزشکی و غربالگری حجاج و آموزش زائران جهت آموزش چهره به چهره و ارائه بسته‌های آموزشی در فرودگاه ساری خبر داد و گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان به همه پایگاه‌های 115 آماده باش کامل داده و دو دستگاه آمبولانس را در فرودگاه جهت اعزام بیماران احتمالی به مراکز درمانی منتخب مستقر کرده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان پدافند غیرعامل مازندران بیان داشت: سه بیمارستان رازی قائم‌شهر با 10 تخت، امام رضا (ع) آمل با هشت تخت و آیت الله طالقانی چالوس با 18 تخت به عنوان بیمارستان‌های مرجع در استان برای پذیرش بیماران انتقالی توسط دیگر مراکز درمانی و یا انتقالی از 115  انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی لازم برای آشنایی بیشتر کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی برگزار می‌شود، افزود: 500 عدد کیت‌های حفاظت شخصی به کارشناسان بخش‌های مختلف در بیمارستان‌های استان تحویل خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر