۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۲۸۳
استاندار قزوین، پدافند غیرعامل (دفاع غیرمسلحانه) را از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار دانست و گفت: با همه اقدامات و موفقیت های حاصل شده در این حوزه، پدافند غیرعامل هنوز بدرستی شناخته نشده است.
مرتضی روزبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: ماهیت نظام و انقلاب اسلامی به شکلی است که کشورمان همواره مورد طمع و دشمنی بیگانگان قرار دارد بنابراین باید بطور مستمر از آمادگی دفاعی نظامی و غیرنظامی مناسب برای مواجه و برخورد با تهدیدات دشمن برخوردار باشیم.

استاندار قزوین بر برنامه ریزی و هماهنگی جهت بازدید مدیران و اعضای شورا از سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید تعریف جامع و واحدی از پدافند غیر عامل تهیه و در سطح استان ،رسانه ها و مدیران ارایه شود.

این مسوول با تاکید بر راه اندازی هیاتی پنج نفره و راهبردی در راستای نظارت بر تهیه طرح و سند پدافند غیرعامل استان، گفت: سه حوزه مدیریت بحران، شورای تامین و شورای پدافند غیر عامل از نظر ماموریت ها و وظایف دارای اشتراکاتی می باشند از این رو باید در اجرای برنامه های این حوزه ها هماهنگی و تعامل لازم بین دستگاه ها و مسوولان ذیربط وجود داشته باشد. 

رییس شورای پدافند غیرعامل استان قزوین در ادامه بر آسیب شناسی از حوادث رخ داده در استان ظرف شش ماهه امسال تاکید کرد و گفت: امسال چندین حادثه در سطح استان و شهرستان ها اتفاق افتاده است که این حوادث باید به عنوان یک موضوع از منظر پدافند غیر عامل مورد نقد و برسی قرار بگیرد و نواقص مشخص و برطرف شود.

استاندار قزوین در ادامه از فرمانداران خواست تا نسبت به موضوع پدافند غیرعامل حساس باشند و در این حوزه برنامه های لازم را پیش بینی و اجرا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه بر اساس بخشنامه وزارت کشور باید دو درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) استان به حوزه پدافند غیرعامل اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: این موضوع باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مورد توجه قرار بگیرد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می گویند که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر