۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۷۲۶۴
سرلشکر رشید در مراسم تنفیذ حکم رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با قدردانی از تلاش‌های سردار جلالی در مسئولیت ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طی سالیان اخیر با تلاش‌های ایشان اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه پدافند غیرعامل و آمادگی در برابر تهدیدات و بحران‌های گوناگون انجام گرفته است.
سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تنفیذ حکم رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به فاجعه غمبار منا گفت: هفته ای را که به خوبی آغاز کرده بودیم و در آستانه دو عید بزرگ قرار داشتیم، متأسفانه حاکمان بی‌کفایت و مغرور آل‌سعود آن را به عزا تبدیل کردند. 
 سردار رشید با اشاره به ناتوانی رژیم آل‌سعود در مدیریت بحران ادامه داد:: این سنت خداوند است که کسانی که در مسیر خدا گام برنمی‌دارند و در راه شیطان حرکت می‌کنند، بر کاسه‌شان زهر و ناکامی ریخته می‌شود. تا کسی دستش در کار حاکمیت نباشد، ‌نمی‌تواند باور کند که اتفاق تلخ منا به خاطر بی‌لیاقتی دولتمردان جنایتکار عربستان است. 
 
وی با مقایسه بین دولتمردان کشورمان با حاکمان سعودی در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تصریح کرد: اگر مدیران کشورمان را با عربستان مقایسه کنیم، می‌بینیم که خدمت به مردم در مدیران ما موج می‌زند که این هرگز در دولتمردان عربستان وجود ندارد. برای درک بهتر این موضوع باید به خاطرات کارگزاران حکومت کشور در پیش از انقلاب مراجعه کنیم. آن‌ها هم هدفی جز عیاشی و خوشگذرانی نداشتند. این نکته‌ای است که در دولتمردان عربستان هم وجود دارد. 
 
وی در همین رابطه به برگزاری کنفرانس جنبش عدم تعهد اشاره کرد و بیان داشت: مثلاً زمانی که قرار شد امنیت اجلاس سران غیرمتعهدها به سپاه واگذار شود، این عزیزان شبانه‌روز با همکاری دیگر نیروهای مسلح در تلاش بودند تا امنیت این اجلاس به بهترین نحو تأمین شود، به طوری که بالغ بر 100 هزار نیروی بسیج به این منظور به کار گرفته شدند و این مراسم به بهترین نحو برگزار شد اما حاکمان آل سعود مردان مدیریت بحران نیستند بلکه مرد عیاشی و خوشگذرانی هستند. امیدواریم هرچه زودتر شاهد سقوط این رژیم فاسد که در مسیر انگلیس، آمریکا و صهیونیست‌ها حرکت می‌کند، باشیم. 
 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وظایف خطیر سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: ما یکی از مشکلاتی که در ابتدای جنگ تحمیلی با آن دست به گریبان بودیم، عدم ارتباط مناسب میان سه سطح مهم فرماندهی یعنی سطح تاکتیک، سطح عملیات و سطح راهبرد بود. همین امر باعث شد تا وقتی فرماندهان ما در پیش از آغاز جنگ گزارش‌هایی در مورد تحرکات عراق در مرزها به تهران ارسال می‌کردند، به دلیل عدم هماهنگی در سطح راهبرد و عملیات و بی‌کفایتی رئیس جمهور وقت جلسات شورای عالی دفاع برگزار نشده و در نتیجه آمادگی کافی برای مقابله با تهاجم عراق نداشته باشیم. 
 
سرلشکر رشید تصریح کرد: الحمدالله هم‌اکنون در این زمینه پیوستگی بسیار خوبی به وجود آمده که یکی از وظایف سازمان پدافند غیرعامل هم این مورد است.  
 
وی به مسئولیت خطیر سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره کرد و ادامه داد: پیوستگی دائمی بخش دفاعی کشور با حوزه‌های غیرنظامی یکی از مسئولیت‌های مهم دیگر این سازمان است. به طور کلی وظایف سازمان پدافند غیرعامل به دو بخش سلبی و ایجابی تقسیم می‌شود. در حوزه ایجابی آموزش، مصون سازی و ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات مختلف و در حوزه سلبی هم مدیریت بحران و مقابله هوشمندانه با تهدیدات از مسئولیت‌های آن است. 
 
وی با اشاره به حوادث کشورهای سوریه و عراق عنوان کرد: یکی از دلایل گسترش بحران و طولانی شدن آن در این کشورها عدم وجود ارتباط درست میان سطح تاکتیکی با سطح عملیاتی و سطح بالایی یعنی حوزه راهبردی و تصمیم‌گیری است. 
 
سردار سرلشکر رشید هچنین در صحبت‌های خود به کارنامه فعالیت سردار جلالی اشاره کرد و گفت: ایشان 37 سال تجربه در حوزه‌های مختلف داشته است. از سال 57 تا سال 67 از مأموریت مقابله با ضد انقلاب گرفته تا مسئولیت در قرارگاه حمزه و حضور ارزشمند در نقاط مختلف کشور که دچار بی‌ثباتی و ناامنی بودند از نقاط رزین در کارنامه سردار جلالی است. از سال 67 تا سال 77 هم ایشان به عنوان معاون عملیاتی نیروی زمینی سپاه و فرمانده لشکر 17 علی‌ابن ابیطالب ایفای مسئولیت کردند و سپس ریاست اداره مهندسی ستاد مشترک سپاه و بعد از آن ریاست اداره طرح و برنامه ریاست ستاد مشترک سپاه را در کارنامه خود دارند و هم‌اکنون نیز چند سال است که مسئولیت سازمان پدافند غیرعامل را عهده‌دار شده‌اند از همین روی ایشان هم در سطح تاکتیک و هم در سطح عملیات و هم در سطح راهبرد تجربیات ارزشمندی را کسب کردند و هم‌اکنون هم که در سازمان پدافند غیرعامل کشور خدمت می‌کنند عهده‌دار مسئولیتی هستند که صرفاً منحصر به نیروهای مسلح نبوده و تمامی ارکان و شئون کشور را در برمی‌گیرد.
  
وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های سردار جلالی در مسئولیت ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طی سالیان اخیر با تلاش‌های ایشان اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه پدافند غیرعامل و آمادگی در برابر تهدیدات و بحران‌های گوناگون انجام گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر