۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۷۴
نخستین مانور رزمایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی در محل ستاد بحران این شرکت برگزار شد.
این مانور با فرض وقوع خرابکاری در تاسیسات گازی شهرستان قوچان به طور همزمان در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به اجرا در آمد.

همچنین سایر سازمان‌های مسوول در حوزه مدیریت بحران شهری نیز به محض وقوع گزارش سانحه از سوی واحد مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی، نیروهای آماده باش تحت الامر خود را فراخوان کردند.

در این مانور به صورت فرضی عملیات کنترل حریق، جلوگیری از گسترش آتش در خط لوله‌های گازی شهرستان قوچان، پیشگیری از قطع گاز مشترکان در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کنترل آلودگی‌های زیست محیطی، خروج مصدومان از منطقه خطر، کنترل و افزایش ایمنی تاسیسات گازی در مواقع اضطراری با موفقیت انجام شد.

در ادامه این رزمایش رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی در محل ستاد بحران این شرکت، با تاکید بر لزوم آمادگی کلیه واحدهای امدادی این شرکت، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این مانورها، بتوانیم سطح آمادگی کارکنان و قدرت تصمیم گیری در آنان را با توجه به موقعیت‌های خاص بالا ببریم.

عباسعلی بیدار، ارزیابی توانمندی و آمادگی کارکنان در بخش‌های مختلف شرکت گاز خراسان رضوی، شناسایی نقاط قوت و ضعف در مواقع اضطراری و هماهنگی سایر ادارات با شرکت گاز استان را در راستای مقابله با بحران‌های گازی از اصلی‌ترین اهداف اجرای این مانور دانست.

گفتنی است، رزمایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی با مشارکت شرکت‌های گاز خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و فرمانداری شهرستان قوچان برگزار شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر