۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۷۰۵۸
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان مركزی:
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان مركزی گفت: تدارك سامانه های برق اضطراری ضرورت مدیریت پدافند غیرعامل در مواقع بحران است.
 محمد اله داد درجلسه پدافند غیرعامل كه به میزبانی استانداری مركزی و مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد، افزود: تدارك سامانه های برق اضطراری اعم از ژنراتورها، سلول های سوختی و سامانه های نوری ضرورت مدیریت پدافند غیرعامل در مواقع بحران است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر نظامی اطلاق می شود كه به منظور كاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی صورت می گیرد.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان مركزی بر ضرورت تولید پراكنده اشاره و بیان كرد: گسترش استفاده از نیروهای تجدیدپذیر و فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی در جامعه یك نیاز اساسی محسوب می شود.

اله داد اظهار داشت: شورای پدافند غیرعامل استان ماموریت دارد به منظور تحقق رسالت خطیر خود در امر پدافند غیر عامل در سطح استان نسبت به كاهش آسیب پذیری، پایدار كردن استان، ارتقای آستانه تحمل و مقاومت مردم و تامین نیازمندی های آنها با استفاده از منابع مردمی و بسیج منابع در شرایط بحران به آمادگی بیشتری برسد.

وی با بیان اینكه اهمیت دانش پدافند غیرعامل و آموزش مهارت های لازم در مواقع بحران از الزامات است ابراز داشت: همه نهادها و دستگاه های اجرایی باید به این مهم توجه ویژه كنند.

رییس كارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی اضافه کرد: پدافند غیرعامل یكی از مسئولیت‌های ذاتی دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود كه باید با جدیت و مشاركت بیشتر در راستای كاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری در بحران‌ها و تمهیدات عمل نمایند.

اله داد گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل موجب كاهش آسیب پذیری و تسهیل مدیریت بحران در موقع بحران‌ می شود.

وی با بیان اینكه استان مركزی كریدور خطوط انرژی كشور می باشد، افزود: این استان نقش مهمی در صیانت و نگهداری خطوط تامین برق مورد نیاز كشور دارد.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان مركزی با بیان اینكه تعریف بحران در سازمان‌های مختلف متفاوت است، ادامه داد: تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید آمادگی لازم برای مقابله با بروز مشكلات در زمان وقوع بحران را داشته باشند.

اله داد هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل را كاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم كشور در مواقع بحران برشمرد و اظهار داشت: استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی در شرایط بحرانی است.

مدیركل پدافند غیر عامل استان مركزی نیز گفت: پدافند غیر عامل به معنای كاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیر نظامی، فنی و مدیریتی است كه تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند در آن به ایفای نقش بپردازند.

نور خدا قاسمی افزود: تأمین برق در شرایط بحران، نخستین و ضروری ترین نیاز و یکی از زیرساخت های اساسی کشور است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر