۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۰۴۸
رئیس کمیته روابط خارجی سنا:
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می‌گوید این نهاد از حمایت ۶۷ قانونگذار برای ابطال وتوی رئیس‌جمهور این کشور در زمینه تحریم‌های ایران برخوردار خواهد بود.
«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا بامداد چهارشنبه پیش‌بینی کرد مجلس سنا آرای کافی برای ابطال وتوی رئیس‌جمهور این کشور در زمینه تحریم‌های ایران برخوردار خواهد بود.

«کورکر» در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی هیل، نشریه تخصصی کنگره آمریکا گفت: «معتقدم سنا از ۶۷ رأی کافی برای تمدید مفاد "قانون تحریم ایران" و فعال نگاه داشتن تحریم‌ها، در صورت نیاز به بازگشت‌ خودکار آنها برخوردار است.»

«قانون تحریم‌ ایران» یا «داماتو» در سال ۱۹۹۶ تصویب شد و بسیاری از قوانین تحریمی آمریکا از آن زمان به این قانون اضافه شده‌اند. این قانون، سال ۲۰۱۶ منقضی می‌شود و «رابرت منندز» و «مارک کرک» با ارائه طرحی خواستار تمدید آن برای ۱۰ سال دیگر، تا سال ۲۰۲۶ شده‌اند.

«کورکر»، تمدید این قانون را اقدامی مبتنی بر «عقل سلیم» خواند و تصریح کرد مجادله پیرامون این قانون، از مباحثات پیرامون رأی به طرح رد توافق هسته‌ای ایران در کنگره جدا است.

همزمان با اظهارات «کورکر»، نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا بامداد چهارشنبه بار دیگر در رد «برجام» ناکام ماندند.

 ۵۶ قانونگذار آمریکایی به طرح «رد توافق هسته‌ای ایران» رأی مثبت دادند، اما رأی مخالف ۴۲ نماینده دموکرات به معنای آن است که رهبر دموکرات‌ها می‌تواند با استفاده از یک ترفند قانونی موسوم به «فیلی‌باستر» یا «اطاله بررسی» از رأی‌گیری بیشتر کنگره درباره آن جلوگیری کند.

«کورکر» گفت: «فکر می‌کنم برای تمدید تحریم‌ها از حمایت قابل توجهی برخوردار هستیم. این با قطعنامه رد (توافق هسته‌ای) متفاوت است. به نظرم ما می‌توانیم آن را با رأی قاطع تصویب کنیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر