۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۷۰۱۴
کارگاه تخصصی آموزش "پدافند غیرعامل با محوریت اقتصاد مقاومتی" با حضور مدیران و کارشناسان بیش از ۴۵ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی در سالن اجتماعات دارايي استان برگزار شد.
کارگاه تخصصی آموزش "پدافند غیرعامل با محوریت اقتصاد مقاومتی” با حضور مدیران و کارشناسان بیش از ۴۵ دستگاه اجرایی استان آذربایجان غربی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی، نماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل دارایی این استان با اشاره به لزوم اجرایی کردن تدابیر کلان و بومی اقتصادی در شرایط امروز کشور گفت: در اواخر دهه هشتاد شمسی و مخصوصا در سال ۸۹، اقتصاد مقاومتی با درایت رهبر معظم انقلاب وارد ادبیات سیاسی و اقتصادی کشور شد و پس از آن در تمامی نامگذاریهای نورزی معظم له جایگاه خاصی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و الزامات آن اندیشیده شد.

داود غفارپور با بیان اینکه مبنای پدافند غیرعامل این است که دفاع در برابر تهدیدها شکل بگیرد افزود: با توجه به اینکه این تهدید در چارچوب‌های علمی، فناورانه و اقتصادی است، کار مقابله و برنامه ریزی را پیچیده‌تر و سخت‌تر کرده و مستلزم دوراندیشی و شناخت کامل توانمندیهای داخلی و از بالقوه به بالفعل درآوردن آن توانمندیهاست.

مدیرکل دارایی آذربایجان غربی افزود: تأکید مقامات ارشد نظام و مصوبه ای ۴ ماده ای مجلس شورای اسلامی در راستای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی، می طلبد که در استانها نیز کارگروه و یا کمیته ای متشکل از دستگاههای ذیربط تشکیل، تا با اجرای این سیاستها، زمینه برای رشد و توسعه بیش از پیش منطقه فراهم گردد.

گفتنی است در این کارگاه که با مدرسی "دکتر محسن عظیمی” از اساتید مدعو دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد ضمن تبیین و ترویج مفاهیم پدافند غیر عامل اقتصادی، محورهایی چون: اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی، تولید و استخراج اصول و مبانی و مفاهیم پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی، نقش دفاع اقتصادی در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی و دفاع اقتصادی در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر